کد خبر: ۵۷۹۰۸۹
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵

نوبخت: یک هزار و 933 میلیارد تومان اعتبار به گیلان اختصاص یافت

رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص یک هزار و 933 میلیارد تومان اعتبار برای 67 طرح و پروژه گیلان در جریان سفر رئیس جمهوری به این استان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری گیلان که با حضور رئیس جمهوری در رشت برگزار شد، با اشاره به سفر قبلی دولت به استان و اعتبارات اختصاص یافته افزود: براساس گزارش مکتوب و رسمی سازمان برنامه و بودجه، طی سال های 92 تا 95 ، دو هزار و 296 میلیارد تومان اعتبار برای گیلان و در خصوص طرح های عمرانی و تملک دارایی های سرمایه ای اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: از سال 88 تا 91 ، بالغ بر یک هزار و 33 میلیارد تومان اعتبار داده شده بود که یک و هفت دهم برابر در دولت یازدهم نسبت به چهار سال قبل از آن، به گیلان اختصاص یافته ضمن آنکه فقط در سال های 96 و 97 یک هزار و 328 میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی ملی و استانی به گیلان اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و 350 میلیارد تومان اعتبار فقط برای راه آهن گیلان طی دو سال اخیر پرداخت شده است.

نوبخت با توضیح گزارش مقایسه ای استان از لحاظ اعتبارات، به جایگاه گیلان از لحاظ دریافت اعتبارات ملی و استانی اشاره و اضافه کرد: گیلان از لحاظ اعتبارات عمرانی ملی در جایگاه ششم و در طرح های استانی بعد از هفت استان کشور، در جایگاه هشتم قرار گرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از بخش خصوصی برای طرح های عمرانی گفت: احداث بیمارستان هزار تختخوابی اکنون در توان دولت نیست و لازم است از توان بخش خصوصی استفاده شود. 

معاون رئیس جمهوری در توضیح اعتبارات اختصاص یافته مصوب در سفر رئیس جمهوری به گیلان اظهارداشت: در حوزه آموزش و پرورش 106 میلیارد تومان، در بخش فرهنگ و گردشگری 44 میلیارد تومان، ورزش 62 میلیارد تومان، بهداشت و درمان 40 میلیارد تومان، حمل و نقل 188 میلیارد تومان، کشاورزی 550 میلیارد تومان، منابع آب 241 میلیارد تومان و در حوزه انرژی یکصد میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی همچنین افزود: برای 11 پروژه دیگر در گیلان 602 میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده است.

نوبخت همچنین به حضور وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان در مراسم افتتاح راه آهن قزوین - رشت اشاره و خاطرنشان کرد: این حضور به معنای همکاری آن کشور است و برای ما ادامه خط ریلی به سمت انزلی و آستارا اهمیت دارد و در مجموع برای آن، بیش از 12 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا رئیس جمهوری و شماری از اعضای هیأت دولت از روز گذشته (چهارشنبه) به گیلان آمده اند. راه آهن قزوین - رشت عصر دیروز با حضور حجت الاسلام روحانی افتتاح شد. همچنین شامگاه چهارشنبه با دستور رئیس جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس، 61 طرح و پروژه زیربنایی و اقتصادی در استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین