کد خبر: ۵۸۰۱۲
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۸۵ - ۲۲:۵۷
ژنرالهای آمریکایی تهدید به استعفا کردند

شکاف در پنتاگون بر سر حمله به ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تعدادی از فرماندهان بلندپایه ارتش آمریکا در اقدامی بی‌سابقه تهدید کرده‌اند درصورتی که کاخ سفید هرگونه دستوری برای آغاز حمله نظامی به ایران صادر کند از سمت خود استفعاء خواهند داد. به گزارش هفته‌نامه بریتانیایی «ساندی‌تایمز» این فرماندهان شامل پنج ژنرال بلندپایه در نیروی زمینی و دریایی آمریکا هستند. یک منبع اطلاعاتی ناشناس در پنتاگون به خبرنگار این هفته‌نامه گفته ‌است در میان مقامات وزارت دفاع نیز هیچ علاقه‌ای به انجام این حمله مشاهده نمی‌شود و تردید بسیار زیادی نسبت به اثربخشی و یا حتی احتمال این حمله وجود دارد. 

به گفته خبرنگار ساندی تایمز این پنج ژنرال به طور کاملا روشن ساخته‌اند که ارتش امریکا در حال حاضر از توان کافی برای انجام این حمله برخوردار نبوده و توجیه درستی نیز برای انجام آن وجود ندارد.

هشدار ژنرال‌های آمریکایی مبنی بر استعفا همزمان با افزایش تهدیدات کاخ سفید علیه ایران مطرح می‌شود. در تازه‌ترین این تهدیدها دیک چنی،‌ معاون رئیس جمهور آمریکا با تکرار انتقادات آمریکا از ایران به علت عدم تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای ادعا کرد بعد از رد مهلت شورای امنیت توسط تهران همه گزینه‌ها (اقدام نظامی) در قبال ایران بر روی میز می‌ماند.

تهدید نظامی ایران توسط چنی [کلیک کنید]

ساندی تایمز در ادامه تحلیل خود نوشته اقدام ژنرال‌های ناراضی در عملی کردن تهدید استغعاء یک طغیان بزرگ در تاریخ ارتش آمریکا تلقی خواهد شد زیرا تاکنون ژنرال‌های آمریکایی علیرغم آنکه بعضا به طور آشکار نارضایتی خود را از سیاست‌های پنتاگون ابراز کرده‌اند با این حال دوره خدمت خود در ارتش را به طور کامل به پایان رسانده‌اند.

گفتنی است دیک چنی معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه با اشاره به اینکه «استفاده از هر‌گزینه‌ای علیه ایران امکان‌پذیر است» به طور تلویحی احتمال حمله نظامی علیه تهران را تائید کرده بود، اما پیتر پیس رئیس ستاد مشترک امریکا احتمال وقوع برخورد نظامی بین ایران و ایالات متحده را در شرایط کنونی «صفر» دانسته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین