کد خبر: ۵۸۰۱۵۲
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳

اتحادیه اروپا: آخرین شانس پارلمان انگلیس از دست رفت

کمیسر اتحادیه اروپا در امور اقتصادی و مالی به ناکامی طرح برگزیت در پارلمان انگلیس، واکنش نشان داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از رویترز، «پیر موسکوویچی» کمیسر اتحادیه اروپا در امور اقتصادی و مالی در واکنش به رد توافق اصلاح‌شده برگزیت از سوی نمایندگان انگلیس، گفت: پارلمان این کشور آخرین شانس خود را از دست داد.

وی افزود: هرآنچه که در توان داشتیم، انجام دادیم. اکنون که درباره آنچه نمی‏‌خواهند صحبت کرده‎اند؛ وقت آن رسیده که درباره آنچه می‎خواهند نیز حرف بزنند.

گفتنی است اعضای پارلمان انگلیس روز سه شنبه برای دومین بار به طرح پیشنهادی «ترزا می» نخست وزیر این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا رأی منفی دادند.

طرح پیشنهادی ترزا می با ۳۹۱ رأی مخالف در برابر ۲۴۲ رأی موافق از تصویب باز ماند.

قرار است پارلمان روز چهارشنبه پس از بحث و مناظره در مورد چشم انداز خروج انگلیس از اتحادیه بدون «طرحی مورد توافق» رأی گیری کند.

ترزا می نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه با حضور در پارلمان این کشور و ارائه توضیحاتی درباره توافق جدید برگزیت، از اعضای پارلمان خواست که به طرح اصلاح شده برگزیت رأی مثبت دهند و برای پیشگیری از وقوع سناریوهای بدتر، از رد آن خودداری نمایند.

ترزا می تاکید کرد دولت انگلیس پس از رأی منفی اعضای پارلمان به طرح پیشین برگزیت، برای بهبود این توافقنامه و اصلاح آن تغییرات بسیاری را اِعمال کرده است؛ تغییراتی که به نظر می‌رسد برای جلب نظر موافق اعضای پارلمان کافی نبوده است.

مهر 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین