کد خبر: ۵۸۰۲۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۵

آیت‌الله سعیدی: پیامبر(ص) هیچ یک از اصحاب خود را به خاطر سلایقشان طرد نکرد

آیت الله سعیدی گفت: پیامبر(ص) هیچ یک از اصحاب خود را به خاطر سلایقشان طرد نکرد با اینکه هر کدام سلیقه‌های مختلفی داشتند، پیامبر(ص) از همه دیدگاه‌ها و ظرفیت‌ها استفاده می‌کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در آئین بزرگداشت روز شهید و تکریم ۴۷۲ خانواده شهید و ایثارگر شهرداری قم عنوان کرد: شهیدان با الگو گرفتن از سید الشهدا، وارد میدان کارزار ایثار و شهادت شدند.

آیت‌الله سعیدی افزود: امام حسین (ع) به گونه‌ای در راه حق مجاهدت کرد که همه زندگی، سرمایه، هستی و آبروی خود را به میدان آورد و در همه حال دست از هدف خود برنداشت.

وی اظهار کرد: برخی از افراد به لحاظ حفظ موقعیت‌های ظاهری خود، آبرو، حیثیت، مال و یا حفظ جریان، خط و جناح حاضرند دست به هر کاری بزنند و ارزش خود را از دست بدهند و راه را گم کنند.

امام جمعه قم بیان کرد: جامعه اگر به خواب فرو رود و ارزشها را کنار بگذارد و با جریان‌های فتنه پیوند بخورد مسیر واقعی را گم خواهد کرد.

وی گفت: چند سال از رحلت پیامبر (ص) نگذشته بود که جامعه‌ای که رسول خدا را پیروری می‌کرد در نهایت آن گونه بر سر اهل بیت (ع) آوردند چرا که از بسیاری از ارزش‌ها فاصله گرفتند.

آیت‌الله سعیدی افزود: جامعه نمادین توحیدی و علوی در زمان امیرالمومنان که تحت تربیت ایشان بود در نهایت به چه وضعی می‌رسد و در معرض این گونه تحولات قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: شهر کوفه که مقر حکومت علی (ع) بود یک روز به جایی برای حرکت اسرای خانواده اهل بیت (ع) تبدیل می‌شود و آب از آب تکان نمی‌خورد؛ باید همه بدانیم؛ سهل انگاری و مسامحه در برابر دفاع از اهل بیت (ع) و ارزش‌ها معنا ندارد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) عنوان کرد: رزمندگان وصیت نامه‌های زیادی نوشته‌اند که برخی از وصیتنامه‌ها بعد از شهادت در جامعه معرفی شد اجر و مقام پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید به وصیتنامه و گفته‌های شهدا توجه شود آنها تاکید زیادی بر اسلام، ولایت، رعایت احکام الهی و یاری و نصرف رهبر در عصر غیبت و حجاب و عفاف و تلاش مسئولان برای رضای خدا و دوری از انحراف از مسیر رهبری داشتند.

آیت‌الله سعیدی خطاب به برخی از مسئولان و افراد گفت: ناپخته و نادانسته، زیر علم فتنه گران، سینه نزنید، چرا عده‌ای غافل هستند، علم سید الشهدا ارزش دارد، از خودمان غیرت نشان دهیم پای آرمان‌های انقلاب بایستیم.

ی تاکید کرد: باید با جان و آبرو و مال و هر چه داریم پای پرچم دین بایستیم و با هر سلیقه‌ای که هستیم از دین دفاع کنیم.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: پیامبر (ص) هیچیک از اصحاب خود را به خاطر سلیقه‌هایشان طرد نکرد با اینکه هر کدام سلیقه‌های مختلفی داشتند، پیامبر (ص) از همه دیدگاه‌ها و ظرفیت‌ها استفاده می‌کرد.

وی بیان کرد: نباید هر کس به نام انقلابی گری هر گونه که می‌خواهد عمل کند اما برای انقلابیون واقعی و دلسوز ارزش قائل باشیم، این روحیه انقلابی نشان دهنده عشق یک فرد مؤمن و انقلابی است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) عنوان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبری تدوین شد بسیار پرمحتواست و باید با حوصله و برنامه ریزی آن را درک کنیم و نسبت به آن عقیده پیدا کنیم.

در این مراسم سند هویتی نخستین شهید شهرداری قم با حضور امام جمعه قم، مدیران و مسؤولان استانی رونمایی شد

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین