کد خبر: ۵۸۰۸۵
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۳۸

مخالفت فرانسه با حمله به ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نیکلاس سارکوزی، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که فرانسه از حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران حمایت نمی‌کند. سارکوزی که یکی از کاندیداهای طرفدار سیاست‌های آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه محسوب می‌شود در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه ایران همانند سایر کشورها از حق استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برخوردار است گفت در صورتی که آمریکا تصمیم به اقدام نظامی علیه ایران بگیرد او هرگز از این اقدام حمایت نخواهد کرد. 

به گزارش پایگاه اینترنتی «پرس تی.وی» وزیر کشور فرانسه در پاسخ به این سوال که در صورتی که رئیس‌جمهور فرانسه شود از اقدام نظامی علیه ایران حمایت خواهد کرد یا خیر با اشاره به تجربه عراق گفت: خیر. 

وی در ادامه اظهارات خود با انتقاد از اظهارات اخیر دیک‌چنی، معاون رئیس جمهور آمریکا در خصوص روی میز بودن همه گزینه‌ها (اقدام نظامی) در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران تاکید کرد: در روابط بین المللی مصلحت‌گرایی خیلی بهتر از موضع‌گیری محض است.

تاکید سارکوزی بر عدم حمایت از اقدام نظامی علیه ایران در شرایطی صورت می‌گیرد که وی در هفته‌های اخیر نیز در جریان یک بحث تلویزیونی که در آن به سوالات مردم پاسخ می‌داد گفت: هر چند که من دوست آمریکا هستم ولی دوستی من به این معنا نیست که مخالفتی با سیاست‌های آمریکا نداشته باشم، فرانسه روابط مستحکمی با آمریکا دارد اما نباید نگران اتخاذ سیاست‌های متفاوت باشد. 

سارکوزی همچنین گفت: آمریکا یک دموکراسی است و ما هم دموکراسی هستیم، من امیدوارم که ما با ایالات متحده به عنوان دوست صحبت کنیم ولی این به این معنا نیست که شما متعهد هستید درباره هر چیزی با آن موافقت کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین