کد خبر: ۵۸۱۶۲۵
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

جنجال توئیت ترامپ درباره تحریم کره‌شمالی

روز جمعه رییس جمهوری آمریکا در حساب توییتری خود نوشت دستور لغو "تحریم‌های گسترده تازه " را صادر کرده است.‌
آفتاب‌‌نیوز :
مقام‌های دولت آمریکا می‌گویند برخلاف توییت رییس جمهوری که نوشته بود دستور لغو تحریم‌های تازه کره شمالی را صادر کرده، تحریمی در این زمینه لغو نشده و آقای ترامپ به تحریم‌های آتی اشاره داشته است.

روز جمعه رییس جمهوری آمریکا در حساب توییتری خود نوشت دستور لغو "تحریم‌های گسترده تازه " را صادر کرده است.‌

تصور می‌شد منظور آقای ترامپ تازه‌ترین تحریم‌های اعلام شده علیه دو شرکت کشتی‌رانی چینی است که روز پنجشنبه توسط وزارت دارایی اعلام شده بود.

با این همه مقام‌های دولت آمریکا کمی بعد اعلام کردندمنظور آقای ترامپ تحریم‌های آینده بوده است.

رسانه‌های آمریکایی به نقل از منابع بدون نام خبر داده‌اند آقای ترامپ تدابیری را لغو کرده که قرار بوده در روزهای آینده اعلام شود.

کاخ سفید پیشتر بدون توضیح درباره ماهیت تحریم‌های لغو شده گفته بود رییس جمهوری از کیم جانگ اون رهبر کره شمالی خوشش می‌آید و این تحریم‌ها را ضروری نمی‌داند. این درحالی است که مشاور امنیت ملی آقای ترامپ همین تحریم‌ها را پراهمیت خوانده بود.

جان بولتون روز پنجشنبه بعد از وضع تحریم‌های تازه در حساب توییتری خود نوشت "صنعت دریانوردی باید برای مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی دریایی کره شمالی جدیت بیشتری از خود نشان بدهد."

وزارت دارایی آمریکا گفته بود این تحریم‌ها به این دلیل وضع شده که شرکت‌های مزبور به کره شمالی برای دورزدن تحریم‌های آمریکا کمک می‌کردند. مقام‌های آمریکایی گفتند که شصت و هفت کشتی متعلق به این دو شرکت در نقض تحریم کره شمالی فعالیت داشته‌اند.

تنها چند ساعت بعد از اعلام این تحریم‌ها کره شمالی از دفتر عضویت در تشکیلات موسوم به "دفتر ارتباط دایم بین دو کره" خارج شد.

معاون وزارت وحدت دو کره در دولت کره جنوبی با اعلام این خبر گفت " نمایندگان کره شمالی در جلسه نمایندگان دو کره گفتند به دستور مقامات عالی پیونگ یانگ کار در این دفتر را متوقف می‌کنند."

وی افزوده است که کره جنوبی همچنان به عضویت خود در این دفتر ادامه می‌دهد و کارمندان اعزامی کره جنوبی به دفتر ارتباط دائم مطابق معمول در محل کار خود حاضر خواهند شد.

دفتر ارتباط دایم دو کره در ماه سپتامبر سال گذشته و براساس توافق کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی، و مون جائه-این، رئیس جمهوری کره جنوبی ایجاد شد تا به عنوان کانال ارتباطی بین دو کشور فعالیت کند.

این دفتر در محل مجتمع صنعتی کائسونگ، در داخل مرز کره شمالی، مستقر شده و کارمندانی از هر دو کشور به طور مرتب در این محل حاضر می‌شدند و در جلسات هفتگی به تبادل اطلاعات می‌پرداختند. در زمان آغاز به کار این تشکیلات، سرپرست هیئت کره شمالی گفت که با تاسیس این دفتر، دو طرف می‌توانند "از طریق تماس سریع و گفتگوهای مرتبط با روابط دو کره، گام‌هایی اساسی به سوی صلح، رفاه و وحدت شبه‌جزیره بردارند." پیش از تاسیس این دفتر، ارتباط بین دو کشور تنها از طریق فاکس و تلکس امکانپذیر بود که معمولا با شدت گرفتن بحران در روابط دو کشور، قطع می‌شد.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین