کد خبر: ۵۸۲۴۸۲
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
با حضور رئیس جمهور؛

تامین آب ۲۹۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به بهره برداری رسید

فاز اول پروژه تجهیز، نوسازی، زهکشی و ابرسانی اراضی کشاورزی استان خوزستان روز جمعه با حضور رئیس جمهور، با تامین آب ۲۹۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به بهره برداری رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
فاز اول پروژه تجهیز، نوسازی، زهکشی و ابرسانی اراضی کشاورزی استان خوزستان روز جمعه با حضور رئیس جمهور، با تامین آب ۲۹۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به بهره برداری رسید.

به گزارش آفتاب نیوز، رئیس جمهور روز جمعه پس از آغاز بهره‌برداری مرحله اول پروژه آبیاری نوین۵۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان، در جمع کشاورزان اراضی ابوفاضل در منطقه سلامات شهرستان باوی اهواز، گفت: از اینکه اجرای این طرح بزرگ باعث بهبود وضعیت کشاورزان منطقه و همچنین افزایش تولید محصولات کشاورزی شده و این طرح خوشحالی و رضایت مردم استان را به همراه داشته، بسیار خرسندم.

 حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی اظهار داشت: اینکه در مرحله نخست اجرای طرح، آب ۲۹۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان تامین شده و این حرکت باعث افزایش تولید چندین برابری محصولات کشاورزی و به تبع آن، افزایش بهای زمین های منطقه شده، بدان معنا است که زندگی مردم بهتر و خدمت بزرگی در کشور انجام شده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه منطقه خوزستان و استان خوزستان دیار مردم فداکار و دلاوری است که در ۸ سال دفاع مقدس، فداکاری کردند، گفت: خداوند در این منطقه نعمت‌های خود را در زیر زمین و روی زمین به مردم آن ارزانی داشته و اجرای کامل این طرح باعث خواهد شد مردم در منطقه خود بمانند و مهاجرت نکنند و از این بابت بسیار خوشحال هستیم.

روحانی همچنین با اشاره به بازدید هوایی خود از سدها و رودخانه‌های این منطقه گفت: بازدید امروز شامل دو بخش بود. بخش نخست، مناطقی بود که تحت تأثیر سیلاب‌های اخیر بودند. تالاب هورالعظیم امروز از آب پر شده، کارون پرآب است و آب کرخه هم افزایش یافته است و با توجه به بارندگی های روزهای آتی باید میزان آب و وضعیت سدهای منطقه را مدیریت کنیم که خسارتی ایجاد نشود و یا با حداقل خسارت مواجه شویم.

رئیس جمهور با اشاره به بخش دوم بازدید خود از طرح نوین آبیاری استان خوزستان، گفت: در سفر به این استان در سال ۹۲ به مردم قول دادیم بخش بزرگی از طرح تأمین آب ۵۵۰ هزار هکتاری را در خوزستان عملیاتی کنیم. خوشحال هستم که امروز فاز اول این طرح با تحت پوشش قرار گرفتن نزدیک به ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان، اجرایی و عملیاتی شد و مصمم هستیم که فاز دوم این طرح را هم اجرا کنیم.

یکی از کشاورزان منطقه در همین هنگام در سخنانی با قدردانی از حضور رئیس جمهور در این اراضی برای افتتاح طرح آبیاری نوین، گفت: با اجرای این طرح که برای کشاورزان بسیار مفید و سودمند بوده است، تولید محصول گندم از ۱.۵ تن در هکتار به ۵ الی۶ تن افزایش یافته است.

این کشاورز با بیان اینکه ۳۰ هکتار زمین داشتم که تنها ۱۰ هکتار آن قابل استفاده بود، اما با اجرای این طرح از هر ۳۰ هکتار برای تولید محصول استفاده می‌کنم و  خطاب به رئیس دولت تدبیر و امید، گفت: هیچ دولتی مثل دولت شما به ما کشاورزان کمک نکرده است. از همه مسئولان ذیربط در اجرای این پروژه تشکر می‌کنیم.

رئیس جمهور در پاسخ به سخنان این کشاورز اظهار داشت: افتخار می‌کنیم که توانسته‌ایم که گامی برای بهبود زندگی شما برداریم و خوشحالم از اینکه کشاورزان منطقه از اجرای این طرح خوشحالند.

کشاورزان منطقه با درخواست از رئیس جمهور برای ادامه این طرح و تکمیل آن، خاطر نشان کردند این طرح بزرگ با تأمین آب زمین‌های منطقه، باعث افزایش تولید محصول و همچنین تنوع محصولات تولیدی در اراضی کشاورزی خوزستان شده است.

به گفته یکی از مسئولان اداره کشاورزی منطقه سلامات، از اجرای فاز اول این طرح ۲۵ هزار خانوار بهره‌مند شدند و تنوع محصولات زیرکشت از جمله گندم، کلزا، کنجد و دانه‌های روغنی از ویژگی‌های این طرح است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین