کد خبر: ۵۸۲۸۹۳
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
در تماس تلفنی مجدد با معاون اول، وزیر کشور و استانداران سراسر کشور؛

رئیس جمهور: در مدیریت بحران، حفظ سلامتی مردم مهمترین اصل است

رئیس جمهور وحدت و تلاش خستگی ناپذیر ملت، مدیران، نیروهای مسلح و امدادگران در همه حوزه‌های امدادرسانی در شهرهای سیل زده را نمایش همبستگی ملت و قدرت ایران اسلامی دانست و با قدردانی از همه یاری دهندگان مردم سیل زده، تصریح کرد: در مدیریت بحران، حفظ سلامتی مردم مهمترین اصل است و خدمت فداکارانه به مردم سیل‌زده، بی‌تردید افتخاری بزرگ و قابل ستایش است.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور روز دوشنبه در گفت‌وگوی مجدد تلفنی با معاون اول رئیس جمهوری، وزیر کشور و استانداران سراسر کشور، ضمن تشکر از تلاش بی وقفه استانداران و فرمانداران به عنوان رؤسای ستادهای مدیریت بحران برای کاستن از مشکلات مردم سیل زده، اظهار کرد: تمام امکانات و تجهیزات دولتی و عمومی باید برای مدیریت نهایی سیلاب‌ها و تا اطمینان کامل به سلامت مردم در نقاط مختلف کشور اختصاص یابد.

به گزارش آفتاب نیوز، وی پس از استماع گزارش وزیر کشور، به وی دستور داد در صورت نیاز از تمام امکانات موجود در استان‌های همجوار برای کمک به هموطنان در معرض سیل در مناطق مختلف کشور استفاده شود.

روحانی همچنین در گفت‌وگو با استانداران سراسر کشور، ضمن ابراز رضایت از اقدامات انجام شده، تاکید کرد: با توجه به تداوم روند بارندگی‌ها ضروری است میزان آب و وضعیت سدهای منطقه، با دقت و حساسیت بیشتری مدیریت شوند که خسارتی ایجاد نشود و خسارت احتمالی هم به حداقل برسد.

وی با توجه به گزارش‌های دریافتی از هر استان، مطالب و دستورهای لازم و مربوط به مدیریت سیلاب در مناطق مختلف را صادر کرد.

روحانی اظهار کرد: سیلاب‌های اخیر به رغم برخی سختی‌ها، یک وحدت و انسجام فوق‌العاده‌ای میان ملت ما به‌وجود آورده است که باید آن را پاس بداریم و ضروری است با یاری هم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به تصمیمات هیئت دولت برای جبران خسارت‌های سیل، گفت: روند امدادرسانی و اجرای این تصمیمات با هدف کاستن از رنج و سختی سیل زدگان باید تسریع شود و تعطیلات پیش رو نباید در این روند خللی ایجاد کند.

روحانی همچنین بار دیگر از همه نیروهای مسلح، بسیج، هلال احمر و نیروهای امدادی که با فداکاری در خدمت مردم سیل‌زده بودند، قدردانی کرد و از استانداران خواست روند خدمت رسانی به مردم سیل‌زده را به عنوان یک وظیفه ملی با جدیت ادامه دهند و تصریح کرد: دولت از هیچ تلاشی برای پشتیبانی و کمک به مردم این مناطق دریغ نخواهد کرد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین