کد خبر: ۵۸۳۰۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
جهانگیری:

بارش‌های اخیر ده‌ها برابر خسارات خیر و برکت خواهد داشت

معاون اول ریس جمهور گفت: بارش‌های اخیر ده‌ها برابر خسارات ناشی از سیل برای کشور خیر و برکت خواهند داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
اسحاق جهانگیری شامگاه دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان با بیان اینکه در این جلسه به دنبال این نیستیم که صرفاً یک سری گزارش از وضعیت موجود ارائه شود، گفت: سدهای بالادست استان خوزستان تقریباً پر شده است و با توجه به نزدیک شدن سیلاب های استان هایی نظیر لرستان، ایلام، کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به حوزه آبی خوزستان باید در این جلسه بررسی کنیم که وضعیت احتمالی سدهای مهم استان در روزهای آتی چگونه خواهد بود و چه اقداماتی برای پیشگیری از مخاطرات احتمالی باید انجام شود.

بارش‌های اخیر ده‌ها برابر خسارات خیر و برکت خواهد داشت

به گزارش آفتاب نیوز، معاون اول رئیس جمهور با بیان این که وضعیت بحرانی در استان خوزستان در یکی دو هفته آینده استمرار خواهد داشت افزود: بارش های روزهای اخیر اگرچه مشکلاتی نیز ایجاد کرد اما نعمت بسیار بزرگی بود که پس از یک دوره طولانی و سخت کم آبی دغدغه های مسئولان کشور برای خشکسالی را تا حدود زیادی مرتفع کرده است و حداقل برای سال 98 دغدغه روزهای کم آبی حتی در استان هایی نظیر سیستان و بلوچستان، یزد و کرمان و تالاب های خشک شده کشور نخواهیم داشت.

جهانگیری با بیان این که این بارش ها ده ها برابر خساراتی که وارد کرده اند برای کشور خیر و برکت به ارمغان خواهند آورد، تصریح کرد: ایران کشوری است که همواره با حوادث طبیعی غیرمترقبه متنوعی مواجه می شود اما سیل های اخیر به لحاظ فراگیری در سطح کشور تقریباً بی نظیر بوده اند و حداقل 24 استان کشور با مشکلات ناشی از سیل و آب گرفتگی روبرو شده اند و در بعضی استان ها مثل گلستان پس از گذشت بیش از ده روز همچنان مشکل حل نشده و آب از شهرها خارج نمی شود.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با توجه به بارش های خوب پاییز و زمستان گذشته و پیش بینی سازمان هواشناسی برای بارش های گسترده در بهار امسال از اواخر سال گذشته پیگیر مدیریت پیامدهای ناشی از بارش ها به خصوص در استانی مثل خوزستان بودیم. در سفری که از کرمانشاه آغاز کردم و پس از لرستان به خوزستان آمدم شاهد آن بودم که آمادگی های خوبی ایجاد شده بود و با وجود سیل و خسارات ناشی از آن مدیریت کشور در مجموع نشان داد که قادر است بحرانی به فراگیری 24 استان کشور را با همدلی و همکاری مردم و نیروهای مسلح به خوبی اداره کند.

جهانگیری ادامه داد: مهمترین نکته در مدیریت بحران این است که مدیر این میدان از خودش به خاطر مردمش بگذرد و تمام قد در میدان بایستد و مدیریت کشور در بحران اخیر این از خود گذشتگی را به نمایش گذاشت و لذا مردم و نیروهای مسلح نیز با تمام قوا و ظرفیت به میدان آمدند تا بحران را مدیریت کنند.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید چندباره بر این نکته که اولویت اصلی این دولت در مدیریت بحران سیل فراگیر در کشور به حداقل رساندن تلفات انسانی بود گفت: اگر حادثه دردناک شیراز رخ نداده بود می توانستیم بگوییم که تلفات انسانی در سیل فراگیر در استان های مختلف کشور واقعاً ناچیز بود.

جهانگیری در ادامه با بیان این که بحران حاصل از بارش های سیل آسای اخیر در استان خوزستان مقداری متفاوت با دیگر استان هاست، اظهار داشت: سدهای بزرگ ساخته شده در استان خوزستان که از نعمات بزرگ کشور هستند و باید از بانیان ساخت آنها از عمق وجود قدردانی کرد حالا با مسأله افزایش بیش از ظرفیت ورودی آب مواجه هستند و حالا باید به طور جدی به این مسأله فکر کنند که اگر آب ورودی به سدها باز هم افزایش یابد چگونه باید این مسأله و رهاسازی آب از سدها و تبعات آن بر پایین دست سدها را مدیریت کرد.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: باید برای حالت های مختلف برنامه داشته باشیم. دولت، نیروهای مسلح و مردم باید بر مدیریت بحران سیل در خوزستان در روزهای آینده متمرکز شوند و موضوع را کاملاً جدی بگیرند. کار در خوزستان تمام نشده و ضمن قدردانی از همه مدیران، مسئولان و مردمی که در روزهای اخیر مجدانه پای کار بودند از همه درخواست می کنم که در روزهای پیش رو نیز تمام تلاش خود را برای عبور از این بحران بکار گیرند.

جهانگیری همچنین در پایان سخنان خود با ارائه توضیحاتی درباره ارقام در نظر گرفته شده برای جبران خسارات وارد آمده از سیل به مردم گفت: دولت برای جبران خسارات سیل در کنار مردم خواهد بود و در دو جلسه برگزار شده دولت در سال 98 موضوع پرداخت خسارت ها را در بخش های مختلف تعمیر و نوسازی مسکن، تعمیر و جایگزینی لوازم زندگی مردم، عرصه های زراعی، باغی، دامی، طیور، شیلات و زنبورداری در بخش کشاورزی و خسارات وارده به صنایع و تولید کنندگان را با جزئیات کامل ارزیابی و تعیین کرده ایم با وجود آن که در شرایط سخت جنگ اقتصادی هستیم اما تلاش خواهیم کرد کمترین فشار به مردم وارد شود.

وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیرو نیز در این جلسه به توضیح تمهیدات در نظر گرفته شده برای جبران خسارت‌های سیل در خوزستان و اقدامات پیشگیرانه در برابر پیامدهای احتمالی بارش‌های پیش‌رو پرداخته و تاکید کردند که دولت در حد توان برای جبران خسارت‌های وارده به مردم و زیرساخت‌های استان در کنار مردم خواهد بود.

وزیر بهداشت در توضیح اقدامات این وزارتخانه در مهار پیامدهای سیل گفت: با تلاش‌های همکارانم در وزارت بهداشت با وجود گستردگی سیل اما تاکنون حتی یک مورد ابتلا به بیماری‌هایی عفونی و مسری از هیچ استانی گزارش نشده است.

همچنین نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز، استاندار و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان و نیز اعضای مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، گزارش‌هایی از بارش‌های اخیر، میزان آب ورودی به سدهای استان، وقوع سیل در برخی شهرستان‌های استان، حجم و میزان خسارات وارده، اقدامات انجام شده برای امدادرسانی به سیل زدگان استان ارائه کردند.
در این گزارش‌ها به اقدامات انجام شده در خصوص ایجاد آمادگی برای مواجهه و مدیریت بهتر پیامدهای بارش‌های اخیر نیز اشاره شد.

فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
0
2
بله اقای جهانگیری خونه های شما که تخریب نشده شب سرتونو راحت میزارین و خواب۷پادشاه رومیبینین
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین