کد خبر: ۵۸۳۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
انتقاد تند ظریف از اروپایی‌ها

اروپایی‌ها نه تنها نتوانسته‌اند به وعده راه‌اندازی کانال مالی عمل کنند، بلکه تلاش می‌کنند رضایت «دونالد ترامپ»را جلب کنند

وزیر امور خارجه ایران با انتقاد از تلاش اروپایی‌ها برای اعمال فشار بیشتر به ایران، گفت با وجود خروج آمریکا از توافق هسته‌ای اروپایی‌ها به جای مقابله با تروریسم اقتصادی آمریکا به دنبال جلب رضایت ترامپ هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
 «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه با اشاره به تلاش سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس برای اعمال فشار به ایران از طریق سازمان ملل متحد به بهانه برنامه موشکی، گفت با گذشت یک سال از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، اروپایی‌ها نه تنها نتوانسته‌اند به وعده راه‌اندازی کانال مالی عمل کنند، بلکه تلاش می‌کنند رضایت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را جلب کنند.

به گزارش آفتاب نیوز، ظریف در توییتر نوشت: «بعد از گذشت یک سال از کناره‌گیری غیرقانونی ایالات متحده از برجام، اروپا نمی‌تواند اراده‌ای سیاسی برای مقابله با تروریسم اقتصادی ایالات متحده گردهم آورد. حتی نه از طریق ایجاد یک کانال بانکی برای کمک‌های بشردوستانه است.»

وی افزود: «به جای این کار، سه کشور اروپایی مشغول جلب رضایت دونالد ترامپ از طریق فشار به سازمان ملل متحد در ارتباط با توانمندی‌های دفاعی ماست.»

رسانه‌ها روز گذشته گزارش دادند که آلمان، انگلیس و فرانسه در نامه‌ای به سازمان ملل متحد، فشار بیشتر به برنامه موشکی ایران را خواستار شده‌اند.

این در حالی است که بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد که توافق هسته‌ای ایران را تایید کرده، محدودیت الزام‌آوری برای برنامه موشکی ایران در نظر گرفته نشده است.

فارس 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین