کد خبر: ۵۸۴۱۸۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
پمپئو به کنگره درباره کناره‌گیری نمایندگان از همراهی دولت ترامپ در اقدام علیه ایران هشدار داد

منازعه "مایک پمپئو" و نمایندگان کنگره بر سر ایران| هشدار کنگره به دولت ترامپ درباره جنگ با ایران

وزیر خارجه دولت ترامپ در پاسخ به سناتورها مدعی شد که بدون شک ارتباطاتی میان ایران و القاعده وجود دارد. ادعاها و نظرات او تنها دو روز پس از تصمیم ترامپ مبنی بر تروریست قلمداد کردن سپاه بیان شده‌ است. این موضوع باعث افزایش نگرانی از احتمال بروز جنگ میان ایران و امریکا شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- روزنامه "نیویورک تایمز" در گزارشی با اشاره به اوج‌گیری اختلاف‌نظر میان دولت ترامپ و نمایندگان کنگره بر سر نوع برخورد با ایران می‌نویسد: "مایک پمپئو" وزیر خارجه دولت ترامپ روز چهارشنبه احتمال درگیری نظامی با ایران را رد نکرد و در این‌باره به نمایندگان کنگره پاسخ واضح و صریحی نداد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وزیر خارجه دولت ترامپ در پاسخ به سناتورها مدعی شد که بدون شک ارتباطاتی میان ایران و القاعده وجود دارد. ادعاها و نظرات او تنها دو روز پس از تصمیم ترامپ مبنی بر تروریست قلمداد کردن سپاه بیان شده‌ است. این موضوع باعث افزایش نگرانی از احتمال بروز جنگ میان ایران و امریکا شده است. 

منازعه

سناتور "رند پائول" جمهوریخواه از کنتاکی تلاش کرد تا بر پمپئو در جلسه استماع و پرسش و پاسخ فشار آورد که دولت ترامپ مجوز جنگ علیه ایران را صادر نخواهد کرد آن هم با بهانه مشابهی که اقدامات نظامی امریکا پس از حادثه یازده سپتامبر 2001 میلادی صورت گرفت. پمپئو اما ترجیح داد به این موضوع پاسخی ندهد. پائول اما گفت که از نوع واکنش پمپئو ناراضی است و به او هشدار داد که دولت بدون اجازه کنگره نمی‌تواند وارد اقدام نظامی و جنگ علیه ایران شود. این چالش لفظی میان آن دو در جریان جلسه استماع در کمیته روابط خارجی سنا روی داد". 

این روزنامه در ادامه می‌افزاید: بارها مقام‌های امریکایی مدعی شده‌اند که پس از حملات یازده سپتامبر و بمباران افغانستان توسط نیروهای امریکایی بیش از دوازده عضو ارشد القاعده به ایران فرار کرده‌اند. با این حال، گفته شده است که بعدا برخی از آنان در جریان تبادل زندانیان مبادله شده‌اند و دولت ترامپ مدعی است که "حمزه بن لادن" پسر اسامه بن لادن در زمره کسانی بوده که پس از حملات سال 2001 میلادی در ایران زندگی می‌کرد و اکنون برای رهبری القاعده خیز برداشته است. چندین مقام امریکایی مجوز اقدام نظامی سال 2001 میلادی برای استفاده علیه عاملان تروریسم را به طور گسترده‌ای تفسیر کرده‌اند و آن را نه تنها مجوزی برای اقدام علیه القاعده که برای اقدام علیه طالبان و سایر گروه‌های تندروی سنی دانسته‌اند که در خاورمیانه و شمال افریقا با القاعده در ارتباط بوده‌اند". 

"نیویورک تایمز" در ادامه اشاره می‌کند که هنوز مشخص نیست که دولت ترامپ چگونه به راحتی می‌تواند ادعا کند که ایران متحد القاعده است و در حملات یازدهم سپتامبر شرکت داشته است این در حالیست که برخی گروه‌های تندروی اسلامی، شیعیان و دولت شیعه در ایران را به عنوان رافضی یا طرد و خارج شده از دین قلمداد می‌کنند!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
1
9
باز هم خوشا به معرفت و سیاستشان اختلاف دارن ولی به همدیگر برچشب دشمنی با دین و کشور نمی زنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
16
6
بازی و دعوای زرگری برای ترساندن مردم است. این حرف ها برای تصویب لوایح مربوط بهFATF و گرفتن امتیازات بیشتر از ایران است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
4
17
کل این تحرکات برای آماده سازی حمله به ایران است و بس و مقامات ما آنرا نمایشی میخوانند!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین