کد خبر: ۵۸۵۲۲۳
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
سازمان هواشناسی:

کاهش دمای هوا در راه است/پیش بینی هوای تهران/گرمترین و سردترین استان‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز بعدازظهر (29 فروردین) با ریزش هوای سرد از ابرهای بالاتر، کاهش دمای 6 تا 8 درجه ای در هوای سواحل دریای خزرپیش بینی می شود که روزهای جمعه و شنبه شمال شرق کشور یعنی استان های خراسان شمالی و رضوی این سرمای هوا را شاهد خواهند بود.
آفتاب‌‌نیوز :
«فریبا گودرزی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: امروز برای جنوب غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش هایی از مرکز، دامنه های البرز مرکزی و سواحل دریای خزر، رگبار، رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی پیش بینی می شود. 

وی افزود: برای شمال شرق و شمال غرب کشور هم بارش های پراکنده پیش بینی شده است.

به گفته گودرزی و بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، شمال شرق خوزستان، لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، شرق کردستان، کرمانشاه و ایلام هم شدت بارش خواهیم داشت. 

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: به لحاظ دمایی هم از امروز بعدازظهر ریزش هوای سرد را از ابرهای بالاتر داریم که به همین دلیل پنجشنبه و جمعه، شاهد کاهش دمای 6 تا 8 درجه ای در هوای سواحل پیش بینی می شود که روزهای جمعه و شنبه هم شمال شرق یعنی استان های خراسان شمالی و رضوی این سرمای هوا را شاهد خواهند بود.

گودرزی درباره وضعیت هوای فردا جمعه (30 فروردین) هم گفت: شمال غرب، غرب دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه های البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق، رگبار و رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی خواهند داشت. 

وی ادامه داد: همچنین فردا برای شرق کشور هم انتظار بارش های پراکنده می رود که این بارش های بهاری که به صورت رگباری خواهد بود، منجر به آبگرفتگی معابر خواهد شد، اما سیلاب مسیل ها و طغیان رودخانه ها را نخواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: استان گیلان، غرب مازندران و غرب استان های کردستان و کرمانشاه هم بارش های شدیدتری را خواهند داشت. 

به گفته گوردزی، طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، از جمعه شب تا اواخر روز دوشنبه هفته آینده، برای مسیرهای کوهستانی و گردنه های برف گیر شمال غرب و دامنه های البرز بارش برف پیش بینی می شود که می تواند اختلال در تردد جاده های کوهستانی ایجاد کند. 

** پیش بینی هوای تهران/گرمترین و سردترین استان ها

گودرزی درباره هوای پایتخت هم اظهار داشت: به گزارش نقشه های هواشناسی، امروز آسمان تهران نیمه ابری و به تدریج ابری با رگبار و رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود. 

وی کمینه دمای امروز صبح تهران را 15 درجه اعلام کرد و گفت: بیشینه دمای تهران هم به 22 درجه سانتیگراد خواهد رسید که پیش بینی می شود تهران هم روزهای جمعه و شنبه 2 تا 3 درجه سردتر شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: استان بوشهر با 37 درجه سانتیگراد و استان ارومیه با کمینه 2 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین استان های کشور خواهند بود. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین