کد خبر: ۵۸۷۴۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷

وزیرنفت: سهمیه‌بندی بنزین از فردا دروغ است

وزیر نفت درباره موضوع مطرح‌شده درباره آغاز فرایند سهمیه‌بندی بنزین از فردا، پنجشنبه، گفت: دروغ است.
آفتاب‌‌نیوز :
بیژن زنگنه در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران که امروز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران گشایش یافت، در پاسخ به سوالی درباره سهمیه‌بندی بنزین و احتمال آغاز فرایند سهمیه‌بندی بنزین از فردا اظهار کرد: آنچه درباره سهمیه‌بندی بنزین اعلام شده دروغ است و بعداً توضیح بیش‌تری در این باره اعلام خواهد شد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ امروز برخی رسانه‎ها از سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین در روز پنجشنبه خبر داده بودند.

علاوه‎بر وزیر نفت، زیبا اسماعیلی، سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز گفته است: "جزئیات منتشرشده در رسانه‌ها درباره نرخ بنزین و زمان سهمیه‌بندی در رسانه‌ها صحت ندارد."

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، خانم اسماعیلی امروز چهارشنبه (یازدهم اردیبهشت) افزوده است: "مردم به شایعات منتشرشده در رسانه‌ها به‌ویژه فضای مجازی توجه نکنند."

پیشتر خبرگزاری فارس نوشته بود که "طرح سهمیه‌بندی بنزین احتمالاً از ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود و قیمت بنزین سهمیه‌ای احتمالا ۱۰۰۰ تومان در هر لیتر باقی خواهد ماند."

خبرگزاری تسنیم نیز نوشته بود که بنزین با نرخ 1000 تومان با سهمیه 60 لیتر در ماه و بنزین آزاد با قیمت 2500 تومان در هر لیتر عرضه می‌شود.همچنین دولت برای تاکسی‌های اینترنتی با هماهنگی مجموعه وزارت کشور سهمیه‌ای مجزا در نظر می‌گیرد. قیمت هر لیتر بنزین سوپر آزاد نیز 3000 تومان در هر لیتر خواهد بود.همچنین از دومین ماه اجرای سهمیه‌بندی، یعنی در تیرماه، سازوکاری تشویقی برای صرفه‌جویی سوخت با خرید سهمیه مصرف‌نشده بنزین مردم در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که برخی نمایندگان مجلس نیز در واکنش به این اخبار، ضمن بی‎اطلاعی از سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین گفته‎اند که مجلس مخالف این اقدام دولت است. برخی رسانه‎ها مدعی شده‎اند که این تصمیم در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا اتخاذ شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
0
0
درستش از پس فردا است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین