کد خبر: ۵۸۷۵۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
"بهبود معیشت" و "لغو خصوصی‌سازی" مهم‌ترین خواسته‌هاست

تجمع معلمان مقابل ادارات آموزش و پرورش+عکس

در روز معلم، معلمان شاغل و بازنشسته مقابل ادارات آموزش و پرورش دست به تجمع زدند. آنها خواسته‌های خود را در دو محور اصلیِ بهبود معیشت و ارتقای سطح کیفی آموزش مطرح می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
امروز دوازدهم اردیبهشت روز معلم است؛ روزی که یادآور معلمان بزرگ این سرزمین است از شهید  مرتضی مطهری گرفته تا خانعلی که دوازدهم اردیبهشت سال 1340 به ضرب گلوله‌های رژیم پهلوی از پای درامد.

معلمان شاغل و بازنشسته در این روز، در استان‌های مختلف دست به تجمع زدند. در این تجمع که از ساعت ده صبح مقابل ادارات آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف آغاز شد، معلمان با در دست داشتن پلاکاردهایی، تلاش دارند خواسته‌ها و مطالبات خود را به گوش فرادستان برسانند.

مهم‌ترین این خواسته‌ها، بهبود سطح معیشت معلمان شاغل و بازنشسته، لغو خصوصی‌سازی و ارائه آموزش رایگان کیفی به همه دانش‌آموزان، اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، پرداخت مطالبات آموزش و پرورش توسط دولت و آزادی تشکل‌یابی است.

تشکل‌های صنفی معلمان ازجمله کانون‌های صنفی و شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان از چند روز قبل برای این تجمع فراخوان داده بودند؛ این تجمع در شهرهای مختلف ازجمله یزد، قزوین، ارومیه، همدان، کرج و سنندج برگزار شده است.

بر اساس گزارش‌ها، دستکم ۲ نفر از اعضای کانون صنفی معلمان تهران بازداشت شده‌اند.


منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
حسن
|
Germany
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
0
2
فقط پول وپول
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
0
الان اون خانوم ها با اون وضع حجاب واقعا معلم هستند ؟؟
باورش واقعا سخته که این وضع تعلیم دهندگان نسل های اینده است ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین