کد خبر: ۵۸۸۳۶۷
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

سرنوشت کالاهای احتکاری سال گذشته چه شد؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید هر اختلاف قیمتی گرانفروشی نیست چرا که نرخ کالاها هفتگی یا ماهانه تعیین می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
عزت الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تفاوت قیمت فروش با قیمت درج شده بر روی کالاها، گفت: از آنجایی که شاهد نوسان قیمت هستیم، دیگر ملاک گران فروشی قیمت درج شده بر روی بسته بندی کالا نیست، دولت هفتگی یا ماهانه نرخ گذاری می کند و باید دید که قیمت فروش چه تفاوتی با نرخ گذاری دولت دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: به هر حال اگر کسی متوجه گران فروشی بنگاه اقتصادی می شود، باید موضوع را به اطلاع سازمان تعزیرات حکومتی برساند.

نماینده آمل در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: برای آنکه سازمان تعزیرات حکومتی به موضوعات گرانی ورود کند نیازمند شکایت مردمی است مگر اینکه مسئله کلانی ایجاد شود در غیر اینصورت در موارد جزیی و خرد مردم باید مسائل را به اطلاع سازمان برسانند.

وی بیان داشت: سازمان حمایت از مصرف کننده نیز مکلف است قیمت کالاها را کنترل کند و اگر کالایی برچسب قیمت ندارد یا گران فروشی می شود، اقدامات لازم و قانونی را در دستورکار خود قرار دهد. با این حال مردم اگر با گران فروشی یا عدم برچسب قیمت مواجه می شوند به دستگاه های مربوطه اطلاع رسانی کنند.

یوسفیان ملا در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به احتکارهایی که سال گذشته رخ داده بود، گفت: باید تعریف دقیق و درستی از احتکار ارائه داد هر جا کالایی انبار شود به معنی احتکار نیست.

این نماینده مجلس بیان داشت: برای تشخیص اینکه احتکار صورت گرفته است یا خیر باید از میزان کمبود کالای مورد در نظر در بازار اطلاع کافی داشته باشیم در صورتی که کمبود کالا رخ دهد و در جایی انبار شود، احتکار محسوب می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص سرنوشت کالاهای احتکاری سال گذشته که کشف شد، اظهار داشت: از سرنوشت این کالاها اطلاع نداریم و نمی دانیم آیا بعد از کشف و ضبط به دست مصرف کننده رسید یا خیر.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین