کد خبر: ۵۸۹۳۵۸
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵

زمین‌خواری هشت میلیاردی در مازندران

فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران از شناسایی و کشف زمین خواری هشت میلیارد ریالی در شهرستان میاندورود خبرداد و گفت: 2 متهم این پرونده دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش روابط عمومی نیروی انتظامی مازندران، سردار سید محمود میرفیضی افزود: بدنبال مراجعه و طرح شکایت نماینده حقوقی اداره منابع طبیعی شهرستان میاندورود، مبنی بر تصرف 18 هزار متر از عرصه جنگلی ملی در این شهرستان توسط افرادی، پیگیری این موضوع در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفت. 

وی ادامه داد: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی و شناسایی 2 فرد متهم به زمین خواری، ماموران انتظامی شهرستان میاندورود با هماهنگی قضائی و با حضور نماینده اداره منابع طبیعی شهرستان در عملیاتی پلیسی، اراضی تصرف شده به میزان 18 هزار متر مربع را به صورت کامل آزادسازی کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران گفت: متهمان این پرونده پس از دستگیری برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

به گفته وی تصرف غیرقانونی و ساخت و ساز غیر مجاز در حریم جنگل، دریا و رودخانه ها خسارت های جبران ناپذیر به اراضی ملی و منابع طبیعی می‌زند و از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه ساخت‌وسازهای غیرقانونی در اراضی ملی مراتب را سریعاً به پلیس 110 اطلاع دهند.

مازندران یک میلیون و 691 هزار هکتار عرصه ملی دارد که معادل 70 درصد مساحت این استان است که تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی یکی از معضلات دیرینه این استان بوده است. 

الحاق اراضی ملی به زمینهای شخصی متصل به ان ، سیم خاردارکشی و تصرف اراضی به صورت شبه قانونی از طریق جعل مبایعه نامه از جمله شیوه های تصرف اراضی ملی است.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین