کد خبر: ۵۹۰۰۲۰
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
جامعه بین‌المللی باید در زمینه عادی کردن روابط اقتصادی ایران اقدام کند

ظریف: ایران به دنبال درگیری در منطقه نیست اما از منافعش با قدرت دفاع می‌کند

وزیر خارجه ایران گفت: ایران به دنبال درگیری در منطقه نیست اما همواره از منافعش با قدرت دفاع کرده و اکنون نیز همین کار را انجام خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که به توکیو سفر کرده پس از دیدار با همتای ژاپنی به تشریح گفت وگوهای انجام شده پرداخت و گفت: در مورد شرایط کنونی منطقه، اقدامات آمریکا و نحوه حفاظت از برجام اگر جامعه بین المللی علاقه مند باشد از برجام حمایت کند، گفت وگو شد.

وی افزود: وزیر خارجه ژاپن اعلام کرد که متعهد به برجام هستند و ژاپن علاقه‌مند است اقدامات دیپلماتیک خودش را برای کاهش تنش در منطقه ادامه دهد.

ظریف: ایران به دنبال درگیری در منطقه نیست اما از منافعش با قدرت دفاع می‌کند

ظریف ادامه داد: روش های کاهش تنش در منطقه و توقف اقدامات جنگ طلبانه آمریکا را برای ایشان توضیح دادم و اینکه ایران به دنبال درگیری در منطقه نیست ولی همواره از منافع خود با قدرت دفاع کرده و اکنون نیز همین کار را انجام خواهد داد و ضرورت اینکه اگر قرار است جامعه بین المللی برجام را حفظ کند باید در زمینه عادی کردن روابط اقتصادی ایران که هدف برجام بوده است تعهد و اقدام کنند و جز این راه روشی برای حفظ برجام وجود ندارد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور دیدار با مقامات ژاپن و به دعوت «تارو کونو» همتای ژاپنی خود به توکیو سفر کرده است صبح پنجشنبه با وی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار طرفین با اشاره به روابط تاریخی ایران و ژاپن بر لزوم توسعه و تعمیق آن و تداوم رایزنی های سیاسی میان مقامات دو کشور تاکید کردند. 

آخرین تحولات برجام و اقدام قانونی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با بد عهدی و قانون شکنی دولت آمریکا و عدم اقدام قابل قبول اروپایی ها در اجرای برجام از محورهای اصلی گفتگوهای دو وزیر بود که طی آن وزیر امور خارجه کشورمان مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه به تفصیل تشریح کرد.

بررسی ابعاد مختلف روابط دو جانبه و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی از دیگر محورهای گفتگوی دو وزیر خارجه بود.

 ظریف و تارو کونو دور دوم گفتگوهای خود را بطور خصوصی برگزار کردند.

 ظریف همچنین با «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن دیدار و گفت وگو کرد.

در دیدار ظریف با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در خصوص روابط دوجانبه، مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی، به ویژه برجام گفتگو و تبادل نظر شد.

نخست وزیر ژاپن بر عزم دولت این کشور برای حفظ و گسترش روابط دیرینه دو کشور تاکید کرد.

وی برجام را دستاورد مهمی خواند که باید حفظ شود.

شینزو آبه همچنین نقش و جایگاه ایران را در ثبات و امنیت منطقه بسیار مهم و مثبت ارزیابی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین