کد خبر: ۵۹۰۸۶۷
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱

تصویب جزئیات طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» در کمیسیون قضایی/ ارجاع طرح به صحن مجلس

عضو کمیسیون قضایی مجلس از تصویب جزئیات طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در کمیسیون قضایی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز مواد ارجاع شده از صحن علنی مجلس درباره طرح اعاده اموال نامشروع برای رفع ابهام مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از رفع ا بهام و جمع‌بندی مجدد برای بررسی به صحن ارسال شد. 

وی افزود: در  ادامه این جلسه تعدادی از مواد طرح اصلاح قانون دیوان عدالت اداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای کمیسیون رسید. 

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: در جریان بررسی طرح اصلاح قانون دیوان عدالت اداری اعضای کمیسیون مصوب کردند که چنانچه شخصی از مصوبه، آیین‌نامه یا تصمیم دستگاه اجرایی متضرر و متحمل خسارت شود می‌تواند پس از ابطلال این مصوبه با مراجعه به دادگاه از دستگاه مورد خسارت خود را مطالبه کند و دستگاه مربوطه نیز میزان خسارت را از مدیری که مصوبه و  آیین‌نامه اجرایی توسط وی وضع شده دریافت می‌کند. 

وی در پایان گفت: همچنین در جریان بررسی این طرح مصوب شد تا در کنار هیات عمومی فعلی دیوان عدالت اداری هیات عمومی دیگری تشکیل شد که مسائل استانی و شهرستانی را مورد بررسی قرار دهند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین