کد خبر: ۵۹۱۵۹۹
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵

ترامپ با پنتاگون هم اختلاف پیدا کرد

وزارت دفاع آمریکا طرحی مبنی بر اعزام هزاران سرباز جدید به خاورمیانه، به کاخ سفید ارائه کرده بود. به‌رغم افزایش تنش بین ایران و آمریکا، ترامپ الزامی به اعزام نیروی جدید به خاورمیانه برای مقابله با تهدیدهای ایران نمی‌بیند.
آفتاب‌‌نیوز :
پنتاگون برای مقابله با تهدیدهای نظامی ایران طرحی مبنی بر اعزام پنج تا ده هزار سرباز دیگر به خاورمیانه تهیه کرده بود. طرحی که تصمیم‌گیری بر سر آن برعهده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بود.

ترامپ غروب پنجشنبه دوم خرداد (۲۳ مه) اعلام کرد که در شرایط کنونی الزامی به اعزام بیشتر نیرو برای مقابله با تهدیدهای نظامی ایران نمی‌بیند.

خبرگزاری آلمان در گزارشی که از واشنگتن ارسال کرده، خبر از تصمیم کاخ سفید درباره درخواست وزارت دفاع آمریکا داده است. ترامپ در این باره گفته است: «هرگاه لازم باشد، من حتما سربازان بیشتری به منطقه خواهم فرستاد.»

ترامپ در ادامه گفته است: «اما به باور من، نیازی به سربازان جدید نیست. من واقعا به چنین الزامی باور ندارم.»

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز پنجشنبه ۲۳ مه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری "فاکس نیوز" گفت: «شما می‌توانید مطمئن باشید که رئیس جمهور، دونالد ترامپ در صورت به مخاطره افتادن جان شهروندان آمریکایی و منافع این کشور در منطقه، نیروهای لازم برای مقابله را تامین خواهد کرد.»

خبرآنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین