کد خبر: ۵۹۱۹۰۴
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶

دعوت «روحانی» از رئیس‌جمهور عراق برای سفر به تهران

"برهم صالح" رئیس جمهور عراق در دیدار با "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تقویت مناسبات با ایران و کشورهای اسلامی را عاملی برای افزایش ثبات در منطقه و برقراری روابط متوازن در چارچوب منافع مشترک با همه کشورها به ویژه همسایگان دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
در این دیدار که با حضور "ایرج مسجدی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و هیأت همراه وزیر امور خارجه شنبه شب در محل اقامت رئیس جمهوری عراق انجام شد، دو طرف در خصوص آخرین تحولات منطقه و نیز روابط دو جانبه رایزنی و بر حل مسالمت آمیز مسائل منطقه تاکید کردند.

بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق حاکی از آن است که ضرورت تلاش برای جلوگیری از بروز درگیری یا افزایش تنش در منطقه، تکیه بر گفت و گوی سازنده با هدف تقویت پایه‌های صلح در منطقه و اهمیت تلاش مشترک برای حفظ منطقه از زیان‌های ناشی از تحریم‌ها از جمله محورهای مطرح شده در این دیدار بود.

دو طرف همچنین در خصوص رسیدن به راه حل های سیاسی برای بحران‌های جاری تاکید کردند.

رئیس جمهوری عراق نیز در این دیدار بر اهمیت تقویت روابط جمهوری عراق با جمهوری اسلامی ایران و همچنین تلاش برای گسترش مناسبات با کشورهای اسلامی و عربی تاکید کرد.

به گزارش شبکه خبری العالم وزیر امور خارجه ایران نیز در این دیدار با ابراز علاقمندی تهران برای گسترش افق‌های همکاری و هماهنگی میان دو کشور تصریح کرد: ایران در تمام عرصه‌ها از عراق حمایت می‌کند.

ظریف در این دیدار همچنین دعوت رسمی حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران از برهم صالح رئیس جمهوری عراق برای سفر به تهران را تقدیم وی کرد.

صالح نیز با استقبال از این دعوت ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت به تهران سفر کند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران عصر روز شنبه در رأس هیأت بلندپایه سیاسی برای انجام یک سفر رسمی دو روزه وارد بغداد شد.

وی در نخست روز این سفر جداگانه با "عادل عبدالمهدی' نخست وزیر و "برهم صالح" رئیس جمهور عراق دیدار و با آنان در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین المللی دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار با "محمد علی الحکیم" وزیر امور خارجه عراق از دیگر برنامه‌های سفر ظریف به بغداد اعلام شده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین