کد خبر: ۵۹۳۱۵۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
ابوظبی در کابوس گرفتار شدن در دامی خودساخته علیه ایران

چرا امارات باید از جنگ با ایران بترسد؟

خروج آمریکا از برجام، وضع تحریم علیه تهران، ایجاد یک ناتوی عربی، برگزاری کنفرانس ضد ایرانی در لهستان و قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی مدنظر امریکا همگی بخشی از تلاش‌های یک شیخ‌نشین کوچک در خلیج فارس بودند که رکنی کلیدی در سیاست امریکا در قبال ایران محسوب می‌شود.
چرا امارات باید از جنگ با ایران بترسد؟
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- امارات متحده عربی در مسیر منازعه با ایران قرار گرفته است. این نتیجه دامی خودساخته از سوی چرا امارات باید از جنگ با ایران بترسد؟امارات علیه ایران است. در این میان اما امارات خود به شدت آسیب‌پذیر است. این روند می‌تواند منجر به بروز سومین جنگ در خلیج فارس در آینده شود.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ سایت "میدل ایست آی" با انتشار گزارشی در این‌باره که سیاست‌های ضد ایرانی امارات اکنون گریبانگیر آن کشور شده است، می‌نویسد: "خروج آمریکا از برجام، وضع تحریم علیه تهران، ایجاد یک ناتوی عربی، برگزاری کنفرانس ضد ایرانی در لهستان و قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی مدنظر امریکا همگی بخشی از تلاش‌های یک شیخ‌نشین کوچک در خلیج فارس بودند که رکنی کلیدی در سیاست امریکا در قبال ایران محسوب می‌شود. حال، بار دیگر امارات در کنون توجهات قرار گرفته است به خصوص پس از حملات اخیر علیه تاسیسات نفتی و یک خط لوله سعودی و تانکرهای نفتی اماراتی. این موضوع میزان آسیب‌پذیری ابوظبی در مقابل هرگونه حمله در هر نقطه‌ای از خلیج فارس به خصوص در تنگه هرمز را نشان می‌دهد. حملات دیگری نیز صورت گرفته‌اند که امارات مدعی است کار انصارالله یمن بوده‌اند. "جان بولتون" مشاور امنیت ملی امریکا نیز اخیرا به امارات سفر کرده و در ادعایی ایران را مسئول حملات به تاسیسات، بنادر نفتی و تانکرهای اماراتی و سعودی به خصوص در فجیره دانسته است".

این سایت در ادامه با اشاره به موضع گیری "محتاطانه" امارات در قبال ایران می‌نویسد: "در مقابل، امارات خود در نشست اضطراری در مکه پاسخ محکمی به ایران نداد. پاسخ قاطع اما از سوی سید "حسن نصرالله" رهبر حزب الله لبنان بود که به عربستان و امارات هشدار داد که در صورت آغاز جنگ علیه ایران کل منطقه در آتش خواهد سوخت و قیمت هر بشکه نفت می‌تواند به 300 دلار افزایش یابد. عمده واکنش اماراتی‌ها در هفته‌های اخیر سکوت بوده است. در ابتدا، امارات حملات فجیره علیه منافع خود را رد کرد؛ همچنان که حملات پهپادهای انصارالله یمن علیه فرودگاه دبی و ابوظبی را رد کرده بود. با این حال، انصارالله یمن در تاریخ 23 ماه مه با انتشار ویدئویی تصاویر حمله پهپادی خود به یک ترمینال در فرودگاه امارات را منتشر کرد. حتی پس از نشست اخیر در مکه نیز امارات به طور رسمی ایران را مقصر حملات اخیر معرفی نکرد.

چرا امارات باید از جنگ با ایران بترسد؟

"عادل الجبیر" وزیر خارجه عربستان نیز در پاسخ به خبرنگاران گفت که باید تحقیقات لازم درباره این که ایران در حملات اخیر نقش داشته یا خیر انجام شود و نتیجه نهایی تحقیقات اعلام خواهند شد. به نظر می‌رسد امارات نیز به این خاطر سکوت کرده که می‌داند مقصر دانستن رسمی ایران به نوعی اعلام جنگ به آن کشور استع؛جنگی که هیچ بازیگری به خصوص امارات، آماده آغاز آن نیست. معاملات و مبادلات غیرنفتی ایران با امارات در سال 2018 میلادی به ارزش 16 میلیارد دلار بوده است که بخش اعظم آن با دبی بوده است. در حال حاضر، در نتیجه تحریم‌های امریکا علیه ایران بسیاری از شرکت‌های ایرانی مجبور به ترک امارات و رفتن به ترکیه، قطر و عمان شده‌اند. این موضوع باعث ایجاد تنش میان دبی و ابوظبی شده است چرا که دبی ضرر اقتصادی از تحریم ایران متحمل شده است. امارات می‌داند که در صورت جنگ اعراب با ایران اقتصاد کشورهای عربی به خصوص امارات متحده عربی از نتایج وخیم چنین وضعیتی مصون نخواهند ماند".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
1
7
ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺍﯾﻦ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺑﺸﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺣﻤﻠﻪ ﻧﻈﺎﻣﯽ ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺎ ﺣﻤﻠﻪ ﺗﻼﻓﯿﺠﻮﯾﺎﻧﻪ ﺍﺗﻤﯽ ﻭ ﻣﻮﺷﮑﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ . ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﺩﺭ ﭘﯽ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﺳﻼﺡ ﺍﺗﻤﯽ ﻭ ﻣﻮﺷﮏ ﻗﺎﺭﻩ ﭘﯿﻤﺎ ﺍﺳﺖ . ﺣﺎﻻ ﺳﻮﺍﻟﯽ ﮐﻪ ﻣﻄﺮﺡ ﻫﺴﺖ ﺍﯾﻨﻪ ﮐﻪ ﭼﺮﺍ ﺑﻌﻀﯽ ﺍﺯ ﺳﯿﺎﺳﺘﻤﺪﺍﺭﺍﻥ ﺗﺼﻮﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺑﺎ ﺗﻀﻌﯿﻒ ﺗﻮﺍﻥ ﻧﻈﺎﻣﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺗﺤﺮﯾﻢ ﻫﺎﯼ ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﺭﺍ ﻟﻐﻮ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺧﻄﺮ ﺣﻤﻠﻪ ﻧﻈﺎﻣﯽ ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﺭﺍ ﮐﻼ ﻧﺎﺩﯾﺪﻩ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
آمریکا دنبال دوشیدن ایران است و موشک ها مثل خار می ماند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
0
3
دقیقا مانند کاری که با عراق و لیبی کردند.خوشبختانه همه مسئولان اینطور نمی اندیشند و حداقل در سطح بالای مسئولان درباره حفظ توان موشکی و نظامی موجود اتفاق نظر وجود دارد.بنابراین خطایی که عراق و لیبی مرتکب شدند حداقل درباره ایران اتفاق نخواهد افتاد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین