کد خبر: ۵۹۶۵۲
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۶ - ۲۰:۴۸

آغاز نسل چهارم زیردریایی‌ اتمی روسیه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با حضور سرگئی ایوانف معاون نخست‌وزیر بهره‌برداری از نخستین نمونه نسل چهارم زیردریایی‌های اتمی روسیه روز یکشنبه با برگزاری آئین ویژه‌ای در آبهای شمالی این کشور آغاز شد. به گزارش خبرگزاری ریانوستی این زیردریایی که «یوری دولگورکی» نامگذاری گردیده در مجتمع کشتی‌سازی سوماش در آرخانگلسک روسیه ساخته شده و قادر به حمل و شلیک پیشرفته‌ترین تسلیحات استراتژیک ارتش روسیه یعنی سری موشکهای بالستیک بولاوا و توپول-ام نیز خواهد بود.

در مراسم آغاز بهره‌برداری عملیاتی از این زیردریایی سرگئی ایوانف معاون نخست‌وزیر روسیه گفت: «یوری دولگورکی در واقع نخستین زیردریایی استراتژیک روسیه در طول هفده سال گذشته است».

وی خطاب به مهندسان و کارکنان مجتمع سوماش گفت:«شما یک کارنامه درخشان از خود به‌جای گذاشته‌اید و ثابت کردید که صنعت کشتی‌سازی ما همچنان می‌تواند تولید‌کننده منحصربه‌فردترین تسلیحات دریایی جهان باشد». 

ایوانف در ادامه گفت که زیردریایی جدید پس از انجام سفرهای غیر رزمی در طول سال 2007 ، از ابتدای سال 2008 به تسلیحات ویژه‌ای که برای آن طراحی گردیده مجهز شده و به ناوگان رزمی نیروی دریایی روسیه خواهد پیوست.

گفتنی است مجتمع کشتی‌سازی سوماش هم‌اینک ساخت دو زیردریایی استراتژیک اتمی دیگر را برای نیروی دریایی روسیه بر عهده دارد. پرزیدنت پوتین ماه مارس سال گذشته میلادی بر این موضع تاکید کرده بود که بهره‌گیری از مدرن‌ترین زیردریایی‌های استراتژیک جایگاه ویژه‌ای در دکترین امنیتی جدید فدراسیون روسیه خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین