کد خبر: ۶۰۱۰۰
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۳

خشم یونیسف از استفاده طالبان از کودکان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پخش فیلم هولناک سربریدن یکی از اعضای سابق طالبان توسط نوجوانی که حداکثر 12 سال سن داشت، خشم سازمان‌های دفاع از حقوق بشر را برانگیخته است. یونیسف نیز به عنوان اولین سازمان با انتشار بیانیه‌ای این عمل را نمونه بارز و وحشتناک استفاده از کودکان برای رسیدن به اهداف شیطانی خود خواند.

به گزارش گاردین، در این فیلم که ظرف چند ساعت از طریق اینترنت به تمامی نقاط جهان مخابره شد، نوجوانی که کمتر از 12 سال سن دارد بالای سر مردی که چشمانش با پارچه‌ای مشکی پوشیده شده است ایستاده و به راحتی چاقو را برروی گردن وی قرار می‌دهد. چند ثانیه بعد با کشیدن چاقو برروی گردن قربانی، خون فواره می‌زند.

این نحوه اعدام حتی با «استانداردهای طالبان» نیز بسیار متفاوت بود. طالبان پیش از این با بمب‌گذاری و انجام عملیات‌های انتحاری به جنگ با مخالفان خود می‌رفتند.

یونیسف با اعتراض به این اقدام طالبان اعلام کرد که استفاده از کودکان زیر 15 سال در طول جنگ، خود جنایت جنگی محسوب می‌شود.

غلام نبی در حالی به اتهام جاسوسی برای آمریکایی‌ها به قتل رسید که این شیوه در قبایل محلی پاکستان بسیار رایج است. از مدت‌ها پیش خانواده‌های متهمان به جاسوسی برای خارجی‌ها، اجساد فرزندان و یا همسران خود را در حالی که نامه‌ای تهدید‌آمیز برروی لباس آن‌ها دوخته شده بود در کنار جاده می‌یابند. البته اعدام افراد توسط کودکان زیر 15 سال حتی در عراق نیز سابقه نداشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین