کد خبر: ۶۰۸۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۷
تکذیب اخبار رسانه‌های غربی

آژانس: ایران همکاری می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «‌مارس فریدرکر» سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تکذیب گزارشات منتشر شده مبنی بر اینکه ایران مانع از بازرسی بازرسان آژانس از سا‌یت‌های هسته‌ای‌اش شده است اعلام کرد این اطلاعات کاملا نادرست است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، فریدرکر در کنفرانس خبری در مورد انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر اینکه ایران ماه گذشته از پذیرش بازرسان اتمی سازمان ملل برای بازدید از تاسیسات هسته‌ای نطنز امتناع کرده است گفت: اطلاعات عنوان شده درست نیست. وی افزود: به طور عادی آژانس مسئول پاسخگوئی به گزارش‌های این چنینی نیست اما در این زمان ما احساس می‌کنیم که مساله را باید کاملا روشن کنیم. 

این مقام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه تاکید کرد: درصورتی که با چنین مشکلی روبرو شویم، این موضوع را به اطلاع شورای حکام می رسانیم، اما تا کنون با چنین مسئله‌ای روبرو نشده‌ایم .

خبرگزاری فرانسه روز پنج‌شنبه به نقل از یک دیپلمات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داده بود که ایران مانع از بازرسی بازرسان آژانس ازراهروهای تاسیسات هسته‌ای نطنز جایی که سانتریفیوژها قرار دارند شده است. بنا به گفته دیپلمات آژانس این اقدام ایران مانع از اولین بازدید آزمایشی و اعلام نشده بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت هسته‌ای نطنز شده است.

علی‌اصغر سلطانیه نماینده دائم ایران درآژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز این گزارش را بی‌پایه و اساس خواند.‌ وی درحاشیه نشست روزگذشته اجلاس مقدماتی ان .پی .تی در وین گفت: این جوسازی‌ها برای تخریب فضا درآخرین روز برگزاری کنفرانس بازنگری ان پی تی در 2010 علیه ایران است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین