کد خبر: ۶۰۹۲۷
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۲۳:۲۵
در جمع نخبگان و تجار ایرانی مقیم امارات

احمدی‌نژاد: فرار مغزها نداریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «محمود احمدی‌نژاد» رئیس‌جمهور روز یک‌شنبه در جمع نخبگان و تجار ایرانی مقیم امارات، تعبیر فرار مغزها از ایران را تعبیری «غلط» دانست و اعلام کرد که دولت نهم «از سفر ایرانی‌ها به همه جای دنیا حمایت می‌کند»! احمدی‌نژاد همچنین بدون اشاره به فرار سرمایه‌های ایرانی به دوبی تاکید کرد که او پیشرفت امارات متحده عربی را پیشرفت ایران و پیشرفت ایران را پیشرفت امارات می‌داند. 

این اظهارات دکتر احمدی‌نژاد و تاکید او بر این که فرار مغزها تعبیر غلطی است، در شرایطی صورت می‌گیرد که بنا بر آمارهای موجود، بخش عظیمی از سرمایه‌هایی که منجر به توسعه سریع امارات متحده عربی گشته توسط ایرانیانی فراهم شده که به دلیل ناامنی اقتصادی، قوانین دست و پاگیر اقتصادی یا دلایل دیگر سرمایه‌گذاری در کشوری به غیر از ایران را ترجیح می‌دهند. این سرمایه در برآوردهای اغراق‌آمیز گاه تا حدود 200 میلیارد دلار و حداقل 35 میلیارد دلار تخمین زده شده است. انتقاد رئیس‌جمهور از «تعبیر فرار مغزها» همچنین در شرایطی است که سالانه بين 150 تا 180 هزار نفر از ايرانيان تحصيلكرده برای خروج از ايران اقدام می‌كنند و طبق آمار صندوق بين المللی پول، ايران از نظر فرار مغزها در بين 91 كشور در حال توسعه و توسعه نيافته جهان در مقام نخست قرار دارد.

به گزارش دفتر امور رسانه‌های رياست جمهوری، احمدی‌نژاد در جمع نخبگان و تجار ایرانی مقیم امارات، تعبیر فرار مغزها از ایران را تعبیری «غلط» دانست و گفت: برخی‌ها با تعبیر غلط از عنوان فرار مغزها استفاده می‌کنند. ما فرار مغز نداریم زیرا می‌بینیم بسیاری از ارزش‌های فرهنگی ملت‌های شرق آسیا حاصل سفر ایرانی‌هاست ولی دوست داریم هر ایرانی هر توانمندی‌ای که دارد در داخل مرزهای ایران صرف کند.

رئیس‌جمهور با اشاره این که «ما از سفر ایرانی‌ها به همه جای دنیا حمایت می‌کنیم» یادآور شد: ایرانیان هر جا باشند منشاء خیر و برکت و پیشرفت هستند، ما پیشرفت امارات را پیشرفت خودمان و پیشرفت خود را پیشرفت امارات می دانیم. 

وی با بیان اینکه عشق ایرانی‌ها به ایران یک عشق الهی است و عزت و پیشرفت ایران دغدغه همه ایرانی‌هاست گفت: رمز پایداری یک ملت، فرهنگ، اعتقادات و ویژگی‌های انسانی آن ملت است زیرا آثار ظاهری و مادی یک تمدن از بین می‌رود اما اصالت‌ها و ویژگی‌های یک ملت در خون آن ملت جاری است و همواره ثمر می‌دهد.

رئیس‌جمهور ایران را سرزمینی بزرگ با تاریخی چند هزار ساله خواند و گفت: کشور ما در طول چند هزار سال گذشته فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است اما ملت ایران زنده و سرافراز و پر نشاط تاریخ را رقم زده و در عرصه‌های گوناگون پرچمداری بشر را به سمت قله‌های انسانی و تعالی بر عهده گرفته است.

وی افزود: ایران امروز با همه سوابق در دستان من و شماست و استعدادهای مادی ایران غیر قابل شمارش است، هوش، خلاقیت، ابتکار ، اعتماد به نفس و مقاومت ایرانی‌ها مثال زدنی است.

رئیس جمهوردر ادامه سخنان خود با بیان اینکه ماموریت بزرگ امروز ما این است که در ایران پایه‌های یک تمدن متعالی، انسان ساز و یگانه‌پرست را بنا بگذاریم گفت: ما باید ایران را بسازیم و ایران پیشرفته بدون تردید بهترین الگو برای همه ملتهاست.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دنیای مادی امروز به دروغ پرچم سعادت آفرینی برای انسان‌ها را برافراشته اما به پایان خط رسیده است. دنیای آنها پر از کینه‌ورزی ، تجاوز و خودخواهی است و حاکمانشان برای پرکردن جیب‌ها دست به کشتار انسانها می‌زنند. 

وی، فقر ، فساد و تبعیض را پایان اندیشه‌های مادی غرب خواند و گفت: امروز دنیا از وضع موجود به شدت خسته شده و بدنبال الگوی جدیدی می‌گردد و تنها جایی که می‌تواند این الگو را در مقابل جهانیان قرار دهد ایران است و این یک احساس مسئولیت است.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرایی شدن سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی گفت: ایران باید به سرعت به قدرت اول منطقه در بخش اقتصادی تبدیل شود و ابلاغ سیاست های اصل 44 قانون اساسی آغاز یک تحول عظیم در کشور است.

رئیس قوه مجریه کشورمان تصریح کرد: دولت تصمیم دارد صنایع و بنگاههای اقتصادی را که در اختیار دارد از طریق بورس واگذار کند و راه برای همگان برای حضور در عرصه های اقتصادی باز است.

وی افزود: ایرانیان هر جا باشند منشاء خیر و برکت و پیشرفت هستند و ما پیشرفت امارات را پیشرفت خودمان و پیشرفت خود را پیشرفت امارات می دانیم.

احمدی نژاد همچنین با اشاره به سفر ایرانیان به کشورهای دیگر گفت: ما از سفر ایرانی‌ها به همه جای دنیا حمایت می‌کنیم اما برخی‌ها با تعبیر غلط از عنوان «فرار مغزها» استفاده می‌کنند. ما فرار مغز نداریم زیرا می‌بینیم بسیاری از ارزش‌های فرهنگی ملت‌های شرق آسیا حاصل سفر ایرانی‌هاست ولی دوست داریم هر ایرانی هر توانمندی‌ای که دارد در داخل مرزهای ایران صرف کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۵
0
0
maghaleye jaleb va monhaser ba fardi ast.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
0
0
خدایا چقدر ........
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین