کد خبر: ۶۱۲۲۸
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۸
برای تکمیل مجتمع نطنز و پایان مذاکرات

آقازاده: منتظر غرب نمی‌مانیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «غلامرضا آقازاده» رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه «فعالیت‌ها‌ی هسته‌ای در نطنز به خوبی پیش می‌رود و هدفی که برای این مجموعه در نظر گرفته شده نصب حداقل 50 هزار سانتریفیوژ است» تصریح کرد پیشرفت‌های هسته‌ای ایران در گرو مذاکرات نیست و به نفع غربی‌ها است که با دیدن سرعت در کار ما عمق بیشتری را به مذاکرات بدهند و به آن روندی جدی‌تر ببخشند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مورد اظهارات اخیر محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و گزارش بازرسان آژانس از تاسیسات هسته‌ای نطنز مبنی بر اینکه ایران تا اواسط دیماه حدود 8000 سانتریفیوژ را نصب خواهد کرد گفت: من نمی‌توانم آمار دقیقی دهم، اما اینکه روند کاری خوبی را دنبال می‌کنیم و قابلیت‌هایی را به وجود آورده‌ایم و در کارمان سرعت داریم درست است. وی تاکید کرد که فعالیت‌ها در نطنز به خوبی پیش می‌رود. 

آقازاده همچنین گفت: معمولا رسانه‌ها عددسازی هم می‌کنند. من بارها گفته‌ام ما با یک جریان توسعه صنعتی در روند غنی‌سازی روبرو هستیم و هدفی که برای این مجموعه در نظر داریم حداقل 50 هزار دستگاه سانتریفیوژ است. 

وی با بیان اینکه بازرسان آژانس بر خلاف تعهداتشان اطلاعات فنی‌ ما را درز می‌دهند گفت: ما از این مساله به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شکایت کرده‌ایم اما با این حال این روند هم چنان ادامه دارد. 

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی معتقدند پیشرفت‌های هسته‌ای ایران مذاکرات را تحت تاثیر قرار داده است گفت: آنها که این نظر را منتقل می‌کنند نگاه درستی به قضیه ندارند قرار نیست و نبوده است پیشرفت‌های هسته‌ای ما در گرو مذاکرات باشد، ما کارمان را انجام می‌دهیم. 

وی افزود: این به نفع غربی‌ها است که با دیدن سرعت در کار ما عمق بیشتری را به مذاکرات دهند و به آن روندی جدی‌تر ببخشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین