کد خبر: ۶۱۲۵۴۲
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱

مونسان: ورود گردشگران خارجی به کشور ۳۸ درصد افزایش یافت

به گفته وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با وجود همه تنش‌ها و معذوریت‌ها در منطقه، از ابتدای سال جاری تاکنون چهار میلیون نفر گردشگر وارد کشور شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸درصد افزایش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز :

علی اصغر مونسان شامگاه چهارشنبه در بدو ورود به استان کرمان در جمع خبرنگاران افزود: بازارهای گردشگری در دنیا جا به جا شده اما برنامه‌ریزی خوبی کرده‌ایم تا بتوانیم در بُعد منطقه‌ای، گردشگر جذب کنیم و در این رابطه ویزای کشورهای عمان و چین لغو شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: به رغم تهدیدات و مولفه‌های بدی که اثرات منفی در حوزه گردشگری دارند و تنش‌آفرینی آمریکایی‌ها و کاهش پروازها، در سال ۹۷ رشد گردشگری را شاهد بودیم.

مونسان: ورود گردشگران خارجی به کشور ۳۸ درصد افزایش یافت

وی اضافه کرد : البته از فشار حداکثری تحریم‌ها عبور کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم سهم گردشگری در اقتصاد کشور افزایش پیدا کند.

مونسان با اشاره به سفر خود به استان کرمان اظهار داشت: مدتی کرمان جزو برنامه‌های سفر بود که خوشبختانه در هفته جهانی گردشگری با همت جامعه هتل‌داران موفق به انجام این سفر شدیم.

وی ادامه داد: برنامه‌های هفته گردشگری به صورت غیر متمرکز اجرا می‌شود تا زنجیره گردشگری به نقاط مختلف کشور برود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فردا (پنجشنبه) از مناطق مختلف گردشگری استان کرمان دیدن می‌کند.

قرار گرفتن هفت اثر جهانی، ۷۰۰ اثر ملی و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی، دیار کریمان را به یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

وجود آداب و رسوم و سنت‌های مختلف در کنار ابنیه تاریخی ظرفیت کم نظیری در استان فراهم کرده است که تعداد ۵۴۶ اثر غیر منقول و ۷۵ اثر منقول ثبت ملی و تعداد ۷۷ میراث ناملموس زیادی اثر نیز در فهرست ملی از کرمان به ثبت رسیده است.

استان کرمان دارای ۳۶ هتل و هتل آپارتمان، ۳۱ مهمانپذیر، ۱۴۳ دفتر خدمات مسافرتی، ۱۳۵ واحد بین راهی، ۴۰ مجتمع گردشگری، ۶ اقامتگاه سنتی، ۳ پانسیون و ۳۹۸ راهنمای تور است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین