کد خبر: ۶۱۲۸۱۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴

ترکیه همچنان به دنبال سوخو 35

یک مقام عالی‌رتبه روس از ادامه گفت‌وگوهای ترکیه و روسیه برای عقد قرار داد فروش جنگنده سوخو-۳۵ خبر داد و همزمان گفت که سخن گفتن از یک قرارداد نهایی و قطعی هنوز زود است.
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته رویترز، گفت‌و‌گوها در خصوص این قرار داد در پی اختلافات ترکیه با آمریکا بر سر خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ صورت می‌گیرد. سامانه‌ای که به گفته واشنگتن با سامانه‌های پدافند هوایی پنتاگون همگون نیست و برای جنگنده‌هایی در طراز اف-۳۵ خطرناک محسوب می‌شود.
آمریکا همچنین ترکیه را از برنامه ساخت اف-۳۵ بیرون گذاشته است؛ اقدامی که ترکیه آن را تا کنون نپذیرفته و بر سهیم بودن خود در مالکیت این جنگنده تأکید کرده است.

پیش ازین در ۱۳ شهریور گذشته «دیمیتری شوگائف» رئیس شرکت خدمات همکاری‌های فنی و نظامی روسیه (FSMTC) گفته بود که مسکو و آنکارا مذاکرات برای خرید جنگنده‌های سوخو-۳۵ را آغاز کرده‌اند. او با تأیید برخی شایعات در خصوص تلاش ترکیه برای خرید سوخو-۵۷ گفته بود که مذاکره درباره امکان فروش این جنگنده به بعد موکول شده است.

در همان تاریخ «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه بعد از سفر به روسیه درباره امکان خرید این جنگنده‌ سوخو-۳۵ گفته بود: «چرا نخریم؟ ما بدون برنامه به نمایشگاه نظامی روسیه نرفته بودیم. هرگاه تصمیم آمریکا درباره حذف ترکیه از طرح برنامه جنگنده‌های اف-۳۵ نهایی شد اقدامات لازم را برای خرید جنگنده روسی انجام می‌دهیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین