کد خبر: ۶۱۴۶۳۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹

اولیای دم مهابادی قاتل فرزندشان را بخشیدند

خانواده مقتول مهابادی که نزدیک به 20 سال پیش فرزند خود را در یک حادثه غیرعمد از دست داده بودند با تلاش مسئولان، رئیس دادسرای نظامی و معتمدین ضارب را بدون هیچ چشمداشتی بخشیدند.
اولیای دم مهابادی قاتل فرزندشان را بخشیدند
آفتاب‌‌نیوز :

در نشست مصالحه ای که با حضور مسئولان شهرستان مهاباد، معتمدین و خانواده مقتول در مسجد سور مهاباد برگزار شد، بهروز میرعلیزاده رئیس دادسرای نظامی شهرستان مهاباد در تشریح این حادثه اظهار داشت: در سال 1380 در یک پادگان نظامی قاتل بر اثر سهل انگاری و به هنگام تمیز کردن اسلحه، سرباز خالق پهنایی را هدف گلوله قرار داده و به قتل می رساند.

وی افزود: بعد از برگزاری دادگاه، قاتل به 18 ماه حبس و پرداخت دیه محکوم می‌شود ولی به‌دلیل عدم توانایی در پرداخت دیه، تقاضای اعسار وی پذیرفته می‎شود.

میرعلیزاده تصریح کرد: در ادامه، اولیای دم مرحوم پهنایی با بزرگواری و بدون هیچ چشم داشتی از حق خود در دریافت دیه گذشتند و رضایت خود را اعلام کردند.

در ادامه، ماموستا عبدالسلام امامی ضمن تقدیر از کسانی‌که برای این صلح و سازش تلاش کردند، اظهار داشت: گذشت خانواده پهنایی از حق مسلم خود نشان از عطوفت و جوانمردی است و باید به الگویی در سایر پرونده‌ها تبدیل شود.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: در آیات الهی نیز تأکید ویژه‌ای بر صلح و سازش در جامعه شده و اقداماتی از این دست می‌تواند تأثیر بزرگی بر ارتقای صلح در جامعه داشته باشد.

ایرج شجاعی فرماندار مهاباد نیز در ادامه اظهار داشت: صلح و سازش این پرونده، امیدها را برای به سرانجام رسیدن چند پرونده دیگر زنده کرد.

وی ضمن تقدیر از بردباری و عزم بزرگ خانواده پهنایی افزود: خانواده اولیای دم با بخشش دیه فرزند خود، درس مردانگی و بزرگی را به همه آموختند.

شجاعی با بیان اینکه خانواده فرد قاتل از اقشار بسیار ضعیف و آسیب پذیر جامعه هستند، اظهار کرد: خانواده پهنایی حتی از سوگند خوردن قاتل مبنی بر غیر عمد بودن این حادثه در راه رضای خدا گذشتند و بار دیگر بزرگی خود را برای همه به اثبات رساندند.

فرماندار مهاباد در پایان با اشاره به وجود چندین محکوم به قصاص در این شهرستان اظهار کرد: امیدواریم اولیای دم با گذشت از حق قانونی و شرعی خود فرهنگ ایثار و بزرگی را مانند همیشه ترویج و اشاعه نمایند.

پایان مراسم با دلجویی خانواده قاتل، مسئولان و معتمدین از اولیای دم همراه بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین