کد خبر: ۶۲۰۴۹
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۰
نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی ایران شد

پایان خاموشی در اتاق بازرگانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انتخابات اتاق بازرگانی ایران روز سه‌شنبه با شکست «علینقی خاموشی» رئیس 27 ساله اتاق بازرگانی ایران و پیروزی محمد نهاوندیان رئیس پیشین اتاق بازرگانی تهران پایان یافت. به گزارش خبرنگار اقتصادی آفتاب جلسه هیأت نمایندگان اتاق ایران امروز در حالی به ریاست سنی محمد باقر رجال برای انتخاب ششمین هیأت رئیسه و رئیس اتاق بازرگانی ایران برگزار شد که مهندس محسن مهرعلیزاده کاندیدای تحول‌خواهان به نفع رقیب خود محمد نهاوندیان از نامزدی ریاست اتاق کناره‌گیری کرد. 

روز گذشته هنگامی که محمد نهاوندیان به طور غیرمنتظره‌ای رسما نامزدی خود را برای ریاست اتاق ایران اعلام کرد بسیاری از آگاهان نسبت به پیروزی علینقی خاموشی برای ریاست ششمین دوره متوالی این اتاق اظهار تردید کردند. در هر حال تحول‌خواهان علی‌رغم مخالفت برخی از چهره‌های سرشناس خود همچون محمد بهزادیان، برای شکست خاموشی حاضر به ائتلاف با محمد نهاوندیان شدند و آرای مهر علیزاده را به صندوق او ریختند. 

بر اساس این گزارش ششمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی ایران با حضور 299 نفر از کل 310 نماینده بخش خصوصی در هیأت نمایندگان ایران برگزار شد. در این دوره براساس تصمیم شورای عالی نظارت از مجموع 60 تشکل زیر مجموعه اتاق بازرگانی تنها 30 تشکل برای رأی دادن در نشست هیأت نمایندگان حضور داشتند. 

در همین رابطه یک عضو سابق هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران درباره پیروزی محمد نهاوندیان و کناره‌گیری محسن علیزاده به نفع او گفت «تحول‌خواهان معتقد بودند در صورتی که این انتخابات سه قطبی شود پیروزی خاموشی با آرای سنتی خود در اتاق ایران قطعی خواهد بود از این رو بهترین راه را در کناره‌گیری مهرعلیزاده به نفع نهاوندیان دیدند».

محمد امین هادوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آفتاب افزود: محمد نهاوندیان توانست با کسب 165 رأی در انتخابات پیروز شود، بخش بزرگی از این آرا مربوط به نمایندگان تحول در اتاق بازرگانی بود در حالی که اگر مهرعلیزاده از انتخابات کناره‌گیری نمی‌کرد آرای نهاوندیان شکسته می‌شد و خاموشی برای ششمین بار متوالی بر مسند ریاست اتاق ایران باقی‌ می‌ماند.

این عضو تحول‌خواه اتاق بازرگانی گفت: خواستاران تحول معتقدند که اتاق بازرگانی نیاز به رئیس دیگری به جز آقای خاموشی دارد و بر همین اساس با نامزدی آقای نهاوندیان موافق بودند و بالاخره با او ائتلاف کردند. [اینجا]
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین