کد خبر: ۶۲۰۷۰
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۲

نگرانی عمیق آمریکا از پیشرفت اتمی ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «شان مک کورمک» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات دیپلمات‌ها مبنی بر اینکه ایران قادر است تا دسامبر تعداد سانتریفیوژهای نصب شده خود را به هشت هزار عدد برساند، با ابراز نگرانی عمیق از فعالیت‌های هسته‌ای ایران ادامه رفتارهای این چنینی ایران را زمینه‌ساز تحریم‌های بیشتر علیه این کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از آن که برخی از دیپلمات‌های نزدیک به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردند، ایران تا ماه دسامبر می‌تواند هشت هزار سانتریفیوژ را در تاسیسات هسته ای خود نصب کند. شان مک کورمک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این امر را نشان‌دهنده نگرانی عمیق کشورش از رفتارهای ایران در زمینه برنامه هسته‌ای عنوان کرد.

بنا به این گزارش دیپلمات‌های نزدیک به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته‌اند افزایش قابل توجه توانایی هسته‌ای ایران ممکن است به نگرانی‌های موجود در مورد تلاش تهران برای ساخت سلاح اتمی دامن بزند. این گزارش می‌افزاید: محمد البرادعی مدیرکل آژانس در نشست‌های خصوصی به رهبران سیاسی گفته است که ایران هیچ علامتی دال بر کم کردن غنی‌سازی اورانیوم از خود نشان نداده است.

مک کورمک با اشاره به آن چه «سرپیچی‌های مکرر ایران از تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای‌اش» خواند گفت: سرپیچی آن‌ها از پذیرفتن خواسته جامعه بین‌الملل، شورای امنیت و شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باعث نگرانی عمیق ما شده است. 

وی افزود: جامعه بین‌الملل برای ایران کاملا روشن کرده است که نمی‌تواند این رفتار را ادامه دهد و باید مسیر خود را تغییر دهد. مک کورمک در ادامه گفت: تغییر ندادن مسیر فعلی نتیجه‌ای غیر از انزوای بیشتر و تحریم‌های وسیع‌تر علیه ایران به دنبال نخواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین