کد خبر: ۶۲۰۹۲
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۲

علت درگیری مهاباد چه بود؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: درگیری میان نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه با مامورین نیروی انتظامی استان آذربایجان غربی، که به اشتباه رخ داد 18 تن کشته و زخمی برجا گذاشت. «جعفر آیین‌پرست»، نماینده مردم مهاباد در مجلس هفتم، ضمن تایید این خبر در گفت و گو با خبرنگار آفتاب گفت: «این درگیری روز 20خرداد ماه و در حوالی شهرستان مهاباد رخ داد که در جریان آن پنج تن کشته و تعدادی نیز زخمی شدند».

آیین‌پرست در توضیح شرح ماجرا به خبرنگار آفتاب گفت: «از مدتی پیش در محوری که درگیری رخ داده است عملیات عمرانی و راه سازی در دست اجرا بوده و مامورین نیروی انتظامی هم به آنجا رفت و آمد می‌کرده‌اند».

وی افزود: «در روز حادثه، عده‌ای از نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه که با پوشیدن لباس‌های محلی قصد استتار داشتند، در این محور کمینی را طراحی می‌کنند که من دلیل آن را نمی‌دانم اما ممکن است برای برخورد با قاچاقچیان انجام گرفته باشد».

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: «پس از رسیدن مامورین نیروی انتظامی به محل کمین، به اشتباه درگیری میان این دو گروه رخ می‌دهد که در جریان آن فاجعه تلخ کشته شدن چندین مامور رخ می‌دهد».

آیین‌پرست با اشاره به این نکته که «در نهایت هم مردم محلی متوجه اشتباه دو طرف شدند و با داد و فریاد جلوی ادامه درگیری را گرفتند» تاکید کرد: «من در دیدار با وزیر کشور هم تاکید کردم که هرچند تا کنون این مسئله در صحن مجلس طرح نشده است اما باید مشخص شود که این نا هماهنگی از جانب چه کسی رخ داده است».

وی با انتقاد از بی‌اطلاعی گروه‌های دولتی حاضر در منطقه از عملیات‌های یکدیگر گفت: «چرا باید چنین تحرکات بدون مطالعه‌ای صورت بگیرد، چرا باید نیروهای نظامی و انتظامی از اقدامات یکدیگر بی‌اطلاع باشند تا چنین فجایعی به بار آید. حداقل باید اعضای شورای تامین استان در جریان قرار می‌گرفتند تا امکان هماهنگی پدید آید».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین