کد خبر: ۶۲۳۵۷
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۲۳:۱۲

مشرف؛ رفیق آمریکا در حمله به ایران؟!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک تحلیگر برجسته مسائل آسیا ابراز عقیده نموده ‌است که ایالات متحده به دلیل نیاز به همراهی پنهان پرویز مشرف رئیس‌جمهور پاکستان در انجام حمله نظامی احتمالی به تاسیسات اتمی ایران، حمایت از نیروهای سیاسی دموکراتیک در آن کشور را متوقف کرده ‌است.

به گزارش خبرگزاری ایتالیایی ANI، سلیگ هریسون مدیر برنامه آسیا در موسسه مطالعاتی «وودرو ویلسون» [جایی که هاله اسفندیاری از مدیران آن بود] در واشنگتن روز چهارشنبه در گفتگو با روزنامه هندی دیلی‌تایمز اظهار داشت: «سیاست آمریکا در قبال پاکستان هم‌اینک تحت کنترل دفتر دیک چنی معاون رئیس جمهور قرار دارد و به نظر می‌رسد نوعی توافق نانوشته بین رهبران دو کشور بر سر موضوع(ایران) به وجود آمده است». 

وی افزود: «آمریکا به این نتیجه رسیده که در قبال کسب همراهی پاکستان در حمله احتمالی به ایران از وارد آوردن فشار بر پرویز مشرف و حمایت از نیروهای سیاسی آن کشور دست بردارد».

هریسون در ادامه این گفتگو خاطرنشان ساخت: «بی‌شک در داخل دولت آمریکا گروهی وجود دارند که خواهان رویارویی مستقیم با ایران هستند و می‌خواهند که تا پیش از پایان دوره ریاست جمهوری بوش اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران به انجام رسیده باشد». 

وی با اشاره به اینکه چنی وهمراهانش خواستار دامن‌زدن به بی ثباتی در ایران هستند گفت: «چنی به خوبی متوجه شده که مشرف می تواند نقش بسیار مهمی در این امر داشته باشد».

بنا به ادعای هریسون دیک چنی در سفر اخیرش به پاکستان توانسته مقامات آن کشور را متقاعد سازد که اطلاعات بیشتری در خصوص کمک‌های فنی شبکه عبدالغدیرخان به ایران در اختیار آمریکا قرار دهد.

این تحلیلگر آمریکایی در پایان، در عین حال احتمال حمله نظامی به ایران در آینده نزدیک را «ناچیز» توصیف کرد و گفت: «انجام چنین کاری در آینده نزدیک به دو دلیل بسیار غیرمحتمل است، یکی اینکه رئیس‌جمهور آمریکا با توجه به فضای کلی کشور نیازمند کسب اجازه از کنگره خواهد بود و دیگر اینکه حمله به ایران یک جبهه سوم بسیار بزرگ در برابر ارتش آمریکا ایجاد می‌کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین