کد خبر: ۶۲۵۴۲
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۵

صندوق بازنشستگی واشنگتن علیه ایران!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: موج صف‌آرایی صندوق‌های بازنشستگی ایالات مختلف آمریکا در برابر ایران همچنان ادامه دارد. در تازه‌ترین نمونه از اینگونه اقدامات، «شورای سرمایه‌گذاری واشنگتن» که مدیریت بیش از 79 میلیارد دلار سرمایه‌های بازنشستگان و افراد شاغل در این ایالت را بر عهده دارد با انتشار بیانیه‌ای رسما اعلام نموده که کلیه ارتباطات مالی خود با شرکت‌های طرف قراداد با ایران را قطع خواهد کرد.

در پی تصویب قطعنامه 1747 شورای امنیت علیه برنامه هسته‌ای ایران نمایندگان و کنگره و سنا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه اقدامات گسترده‌ای برای تشدید قانون منع سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی در ایران را در ایالت های متبوع خود آغاز کردند.

به نوشته روزنامه آمریکایی «بیزینس ژورنال» تصمیم این کمپانی برای قطع روابط با شرکت‌های سرمایه‌گذار در ایران در شرایطی اتخاذ شده که هیچ فشار سیاسی مشخصی برای انجام آن وجود نداشته‌است. در عین حال یک مقام بلندپایه این شرکت که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با این روزنامه خاطر نشان ساخت:«ما آنچه که قانون‌گذاران سایر ایالت‌ها برای تشدید مقررات مربوط به منع سرمایه‌گذاری در ایران انجام داده‌اند را به دقت زیر نظر گرفتیم و متوجه شدیم اتخاذ این تصمیم به هر حال در آینده اجتناب‌ناپذیر خواهد بود».

گفتنی است تاکنون چهار صندوق بازنشستگی آمریکایی اقدام مشابهی را علیه کشورمان به انجام رساندهاند و نمایندگان مجالس ایالتی در بسیاری از مناطق مختلف امریکا در تلاش برای بستن راه های انجام هعرگونه داد و ستد با شرکت‌های طرف قراداد با ایران انجام داده اند. ماه گذشته «سامانه بازنشستگی معلمان ایالت کالیفرنیا» که به calsters مشهور است با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به درخواست AIPAC (کمیته روابط‌عمومی آمریکا–اسرائیل)، 13 شرکت خارجی فعال در زمینه استحصال انرژی طرف قراداد با ایران را از ادامه سرمایه‌گذاری خود محروم خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین