کد خبر: ۶۲۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۴
در مراسم کلنگ‌زنی طرح مشترک ایران و ونزوئلا

چاوز: خلیج فارس و کارائیب را متحد می‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هوگو چاوز که به همراه محمود احمدی‌نژاد به عسلویه سفر کرده است در مراسم کلنگ‌زنی طرح مشترک متانول ایران و ونزوئلا گفت: ما به دنبال آن هستیم که خلیج همیشه فارس و دریایی کارائیب را با یکدیگر متحد کنیم. امروز بودن روسای جمهور دو کشور در این منطقه در واقعیت است، ما با هم متحد هستیم تا دنیای چند قطبی را بسازیم.

چاوز افزود: ما در تلاش هستیم تا دو کشور ایران و ونزوئلا به کشورهای قدرتمند و توانمند و همچنین پیشرفته تبدیل شوند. 

رئیس جمهور ونزوئلا گفت: این تبادل قدرت برای حیات است نه برای مرگ و نابودی ، بلکه برای صلح و دوستی است.

محمود احمدی نژاد نیز در این مراسم در سخنان کوتاهی اظهار داشت: دو ملت انقلابی و هدفمند ایران و ونزوئلا تلاش می‌کنند تا در کنار یکدیگر و با توسل به خدا کشورهایشان را بسازند و در برابر دشمنان بیایستد.

وی افزود: دو ملت ایران و ونزوئلا مصمم هستیم تا در کنار یکدیگر به پیشرفت و آبادانی کشورهایمان دست پیدا کنیم زیرا این دو کشور از جمله کشورهایی هستند که وفادار به کشورشان هستند.

گفتنی است علاوه بر هیات همراه رییس جمهور ونزوئلا، سیدکاظم وزیری هامانه وزیر نفت، غلامحسین نجابت معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و برخی از مسوولان کشوری در این مراسم حضور داشتند.

این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن متانول با مشارکت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت پتروشیمی ونزوئلا احداث خواهد شد.

با تاسیس شرکت مشترک پتروشیمی ایران و ونزوئلا یک واحد متانول در منطقه عسلویه و یک واحد نیز در کشور ونزوئلا در منطقه صنعتی زیگما احداث خواهد شد.

بر این اساس، با احداث واحدهای متانول در دو کشور دستیابی آسان به بازارهای آمریکای لاتین و برزیل برای ایران و دسترسی مناسب به بازارهای هند و پاکستان برای طرف ونزوئلایی امکان پذیر می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین