کد خبر: ۶۲۹۳۶
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۵

چاوز قاتل خاموش می‌خرد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مطابق گزارش یک روزنامه معتبر روسی قرار است این کشور پنج فروند از جدیدترین زیردریایی‌های دیزلی خود را به ونزوئلا صادر کند. بهای این قرارداد نظامی بی‌سابقه بین دو کشور 3 میلیارد دلار برآورد شده‌است. استقرار این زیردریایی‌های بی صدا در دریای کاریب که کارشناسان آن را «قاتل ساکخاموش» می‌نامند، موازنه نیروها در منطقه را بطور قابل توجهی تغییر می‌دهد.

بنا به گزارشی که روزنامه ایزوستیا در شماره روز شنبه خود به نقل از یک منبع آگاه در موسسه صادرات صنایع دفاعی روسیه به چاپ رسانده ، از پنج زیردریایی مورد درخواست ونزوئلا سه زیردریایی در سن‌پطرزبورگ و دو زیردریایی در ولادی وستوک روسیه ساخته خواهند شد.

یک تحلیلگر نظامی روس نیز که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار ایزوستیا گفت: «زیردریایی‌های ورشاویانکا(قاتل خاموش) حقیقتاً منحصر بفرد هستند. روسیه تنها کشوری است که توانسته در چنین زیردریایی کوچکی نه تنها تسلیحاتی موشکی و اژدرها و ابزار هدف یابی را پنهان کند، بلکه این زیردریایی را تا حداکثر ممکن خودکار سازد». 

به گفته وی «ورشاویانکا» برخلاف تمامی زیردریایی های دیزلی نسل قبلی، مجبور نیست که حتماً برای شارژ باتری هایی که کشتی با انرژی آن در زیر آب شناور است، روی آب بیاید.

«ورشاویانکا» یکی از بی صداترین زیر دریایی ها در جهان است که تنها یک پروانه دارد. قبلاً روی زیردریایی های روسیه دو پروانه مجهز بود که باعث تشخیص آنها می شد. علاوه بر این تمامی دستگاه ها در داخل زیردریایی روی ضربه گیرهای صدا خفه کن ویژه ای کارگذاری شده اند. خود جداره کشتی نیز طبق فناوری "نامرئی" (Stealth) ساخته شده است. ورشاویانکا مجهز به موشک های بالدار «Club-S» و اژدرهاییی است که به‌طور خودکار می‌تواند کشتی‌ها و زیردریایی‌های دشمن را هدفگیری کند.

به گفته منبع خبری ایزوستیا چاوز قصد دارد 4 زیردریایی دیگر نیز با نرخ از پیش تعیین شده خریداری کند. خود ونزوئلایی‌ها می‌گویند که برای تمام این زیردریایی‌ها 3 میلیارد دلار پرداخت خواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین