کد خبر: ۶۲۹۶۷
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۲

هشدار جمعیت ایثارگران به احمدی‌نژاد درباره مسكن

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: كمیته اقتصادی جمعیت ایثاگران انقلاب اسلامی در نامه‌ای خطاب به رییس جمهوری، ضمن ابراز نگرانی و هشدار درباره افزایش نرخ اجاره مسكن، اتخاذ تدابیر فوری دولت برای كاهش فشار بر مستاجران كم درآمد را خواستار شد.

در این نامه خطاب به احمدی‌نژاد آمده است: چنانچه مستحضرید طی یكسال گذشته بازار مسكن در حال التهاب و افزایش قیمت بوده است و این مساله در حال حاضر و در فصل نقل و انتقال یا تمدید قراردادهای اجاره مستأجران، فشار مالی و روانی شدیدی به این دسته از هموطنان نسبتاً كم درآمدتر وارد كرده است.

از آنجا كه دولت نهم همواره غمخوار آلام و مشكلات مردم بوده و مقابله با بی‌عدالتی و اجحاف به طبقات كم در‌آمد و متوسط را هدف اصلی خود می‌داند، كمیته اقتصادی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی از دولت خدمتگزار انتظار دارد ضمن پیگیری برنامه بلندمدت خود برای حل معضل مسكن جوانان و خانواده‌های كم درآمد و استفاده از تجربه بین‌المللی در انبوه سازی مسكن ارزان قیمت برای به تعادل رساندن بخش مسكن، در كوتاه مدت و به شكل ضربتی برای كاهش فشارهای مالی و روحی بر اجاره‌نشینان و خانواده‌های مبتلا به مشكل مسكن راه‌حل‌های فوری و مؤثر تدوین و اجرا كند.

این نامه می‌افزاید: تصویب و اجرای هر چه سریع‌تر مالیات بر آپارتمان‌ها و خانه‌های خالی، تسریع در خروج شركت‌های دولتی از تهران، عرضه دفاتر و آپارتمان‌های مازاد دولت و شركت‌های دولتی به بازار مسكن، جمع كردن هرچه سریع‌تر نقدینگی سرگردان با روش‌هایی نظیر عرضه انبوه سهام شركت‌های سودآور دولتی در بورس، نظارت مؤثر بر هزینه شدن درست تسهیلات بانكی و رسوخ نكردن تسهیلات تولیدی به دلالی مسكن، ساماندهی و نظارت موثر بر بنگاه‌های معاملات مسكن، تشویق متصدیان امر ساختمان در بكارگیری روش‌های نوین و كم هزینه برای احداث بنا، شناسایی خانواده‌های مستأجر و كم درآمد برای تقدیم كمك‌های فوری و خارج كردن آنها از بحران، اقدامات فرهنگی برای تشویق مؤجران به رعایت انصاف و مروت با مستأجران كم درآمد، اقدامات تشویقی برای مؤجرانی كه در سال 86 اجاره واحدهای مسكونی خود را افزایش ندهند (مانند معافیت‌های مالیاتی) و اقداماتی از این قبیل... به عنوان راه‌حل‌هایی فوری برای مهار قیمت و اجاره‌بهای مسكن و كاهش فشار بر مستأجران كم درآمد پیشنهاد می‌شود. در انتظار اقدام عاجل دولت خدمتگزار هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین