کد خبر: ۶۳۱۱۵۷
تعداد نظرات: ۵۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
احتمال درگیری بسیار بالا بود؛ هم آمریکایی‌ها و هم نیروهای مسلح ایران در آماده‌باش کامل بودند

توضیحات فرمانده هوا و فضا سپاه درباره سقوط هواپیمای اوکراینی: بعد از شنیدن این خبر آرزوی مرگ کردم/همه مسئولیت‌های این کار را می‌پذیریم+فیلم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: موقعی که اطمینان پیدا کردم این اتفاق افتاده واقعا آرزوی مرگ برای خود کردم که ای کاش می‌مردم و چنین حادثه‌ای را شاهد نبودم.
آفتاب‌‌نیوز :

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری به منظور تشریح ابعاد حادثه هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری شرکت اوکراینی، اظهار داشت: حادثه دلخراش سرنگونی هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین را بنده در غرب کشور بعد از اجرای عملیات ضربات موشکی بر علیه پایگاه های آمریکا شنیدم و موقعی که اطمینان پیدا کردم این اتفاق افتاده واقعا آرزوی مرگ برای خود کردم که ای کاش می‌مردم و چنین حادثه‌ای را شاهد نبودم.

وی افزود: ما یک عمر خود را پیشمرگ مردم کردیم و امروز هم آبروی مان را با خداوند متعال معامله می کنیم و در این شرایط سخت حاضر شدیم تا توضیح دهیم.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: در ابتدا عرض می کنم که بررسی و ارزیابی های این حادثه توسط ستادهای بالاتر و مجموعه قوه قضائیه انجام خواهد شد و اطلاعات تکمیل می‌شود، و همین ابتدای صحبت عرض می‌کنم که ما گردنمان از مو باریک‌تر است و همه مسئولیت این کار را می‌پذیریم و هرگونه تصمیمی که مسئولین بگیرند، مطیع به اجرای آن هستیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در تشریح جزئیات این حادثه، گفت: مطلع هستید که بیش از یک هفته شرایط منطقه و التهابات منطقه و احتمال درگیری نسبت به سال‌های گذشته و حتی سالهای ابتدایی انقلاب شاهد چنین شرایطی نبودیم و احتمال درگیری بسیار بالا بود چراکه هم آمریکایی‌ها و هم نیروهای مسلح ما در آماده‌باش صددرصد بودند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها تهدید کرده بودند که ۵۲ نقطه از ایران را می‌زنند و به همین دلیل تمام یگان های آفندی و پدافندی در آماده باش ۱۰۰ درصد بودند و طبیعتا سامانه‌های پدافندی مستقر در تهران در همین شرایط بودند، آنچه در بررسی‌های انجام شده مشخص شد این است که در شب حادثه و حتی از غروب، وضعیت آمادگی را در شرایط جنگی و بالاترین سطح آماده باش توسط شبکه یکپارچه پدافند به سامانه‌ها ابلاغ می‌شود، در این شرایط تعدادی سامانه پدافندی به رینگ پدافند هوایی تهران اضافه شد.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: اولین سامانه‌ای که در محدوده غرب تهران مستقر می‌شود که این حادثه توسط آن رقم خورده، در اطراف بیدگنه مستقر می‌شود و در چندین مرحله این آماده باش ۳-۳ که بالاترین سطح آماده باش است، به همه شبکه ابلاغ می‌شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در مراحل مختلف به این سامانه‌ها از جمله همین سامانه‌ای که درگیر شده است توسط شبکه یکپارچه اعلام می‌شود که موشک های کروزی به سمت کشور شلیک شده است، خاطرنشان کرد: در یک یا دو مرحله تاکید می‌شود که این موشک‌های کروز در مسیر هستند و آمادگی داشته باشید، یعنی سامانه ها در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند و فقط کافی است شاسی را فشار دهید، این سامانه‌ای که درگیر شده و شلیک موشک داشته و پیش‌بینی کردیم مصاحبه‌ای با خود اپراتور صورت بگیرد، اپراتور اظهار می‌کند چندین بار درخواست کردیم فضای کشور از پرواز خالی شود و اصطلاحا آسمان Clear شود، که این در شرایط ۳-۳ طبیعی است که به خاطر برخی ملاحظات عزیزان این کار را دنبال نمی‌کنند، در همان لحظه این سامانه در فاصله ۱۹ کیلومتر با هدفی که کروز تشخیص داده شده، مواجه می‌شود.

وی گفت: سامانه پدافندی ساعت ۱۲ شب در این منطقه مستقر شده است و هواپیما پس از بلند شدن با توجه به اطلاعاتی که به اپراتور داده بودند که وضعیت جنگی است و کروز شلیک شده است، او این هدف را کروز تشخیص داده است، او موظف بوده که در این شرایط تماس بگیرد و تاییدیه بگیرد و خبط او از همین نقطه است، منتهی ظاهرا سیستم ارتباطی او با اختلال مواجه بوده است و نتوانسته ارتباط برقرار کند که ممکن است به دلیل سامانه های جمینگ یا شلوغی شبکه بوده و تنها 10 ثانیه فرصت برای تصمیم گیری داشته که منجر به تصمیم بد او در هدف گیری می شود.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: عزیزان هواپیمایی کشوری تا قبل از اعلام نیروهای مسلح محکم اعلام کردند که این موضوع اصابت موشک نیست و تحت بررسی است؛ اولا آنها بر اساس دانسته‌های خود عمل کردند و از این حادثه خبر نداشتند. بنده زمانی که مطلع شدم در صبح چهارشنبه بلافاصله به مسئولین اطلاع دادم این موضوع را به من گفتند هدفی را زده ایم اما تقارن آن با این موضوع من را به شک انداخت.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: بلافاصله به تهران حرکت کردم اما در بین راه به مسئولین اطلاع دادم که این اتفاق افتاده است و احتمال بالا می دهم که هواپیمای خودی را زده‌ایم. زمانی که به تهران رسیدم دیدم که ستادکل نیروهای مسلح یک تیم بررسی سانحه تشکیل داده است و تمام این تیم و افراد دخیل در این قضیه را کاملا قرنطینه کرده بودند و ما اجازه نداشتیم اطلاعرسانی کنیم.

وی تاکید کرد: تاخیر در اطلاع‌رسانی به این دلیل نبود که کسی بخواهد موضوعی را کتمان کند، بلکه روال همین است که ستادکل باید این موضوع را بررسی کند که پس از بررسی صبح جمعه همه اطلاعات جمع شد و مشخص شد که واقعه چه بوده است.

سردار حاجی زاده: باز تکرار می کنم که بنده در اولین ساعتی که مطلع شدم به مقامات اطلاع دادم، آنها به واسطه اینکه باید این موضوع را بررسی و ارزیابی می کردند مربوط به ستادکل است که واقعا هم سریع این کار را ظرف 48 ساعت انجام دادند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به رد قاطع موضوع سرنگونی توسط هواپیمایی کشوری، گفت: آنها بر اساس دانسته های خود عمل می کردند و اعلام می کنم که آنها هیچ گناهی ندارند و تقصیری ندارند، هم هواپیما در مسیر بوده و هم خطایی نداشته و هم هواپیمایی کشوری و شرکت کشوری همه درست عمل کرده اند و اگر خبط و خطایی بوده از جانب عناصر ما است و چون از نیروهای تحت امر ما است، ما باید جوابگو باشیم.

وی تاکید کرد: عزیزان هواپیمایی کشوری بر این اساس که اگر موشکی به هواپیما بخورد، هواپیما منفجر می‌شود می گفتند این هواپیما منهدم نشده است، این هواپیما در ارتفاع کم و توسط یک موشک کوتاه برد که سر جنگی کوچک و مجاورتی دارد مورد اصابت قرار گرفته و این هواپیما فرصت پیدا کرده روی هوا متلاشی نشود و روی زمین متلاشی شود.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه نه نیروهای مسلح و نه سپاه بنایی برای پنهانکاری نداشتند، گفت: ما هم مثل خانواده این شهدا خود را غمزده و صاحب عزا می‌دانیم. اینها هزینه شیطنت ها و التهابات آمریکا در منطقه است که آن شب آمادگی درگیری همه جانبه را داشتیم، خود من که در غرب کشور بودم هر آن احتمال درگیری را می دادم چراکه پروازهای زیاد جنگی بر فراز منطقه بود. متاسفانه به دلیل تصمیم گیری عجولانه یک فرد چنین فاجعه بزرگی رقم خورد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به این سوال که آیا نباید فضای کشور چند ساعتی از پروازهای مسافری خالی می‌شد، خاطرنشان کرد: نمیخواهم کسی را متهم کنم، از دید من هروقت شرایط جنگی می‌شود باید این اتفاق توسط مسئولین ذیربط می‌افتاد اما به هر ترتیب نیافتاد. اگر خبط و خطایی وجود دارد در بخش نیروهای مسلح است و در بخش دولتی و کشوری و شرکت فرودگاه ها هیچ قصور و تقصیری وجود ندارد، اگر از آنها می‌خواستیم انجام می دادند، چون مسئول این کار ما نبودیم و کسان دیگری باید این کار را می کردند.

وی در پایان عنوان کرد: همانگونه که من آن شب در غرب کشور عملیات ضربات موشکی را فرماندهی می کردم، عزیزان دیگری در این بخش هم مسئول بودند و باید این کار را می کردند، اما زمینه ای ایجاد شد تا این فرد این خطای بزرگ را انجام دهد.

توضیحات فرمانده هوا و فضا سپاه درباره سقوط هواپیمای اوکراینی: بعد از شنیدن این خبر آرزوی مرگ کردم/همه مسئولیت‌های این کار را می‌پذیریم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
56
151
باید جواب پس بدهید استعفا بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
یه عمر جون خودشو گذاشت
مسلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
استعفا بده تو از کشور دفاع میکنی؟ مردش هستی یا فقط نشستی بیرون میدان و میگی لنگش کن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
تو بشو رئیس هوافضا سامانه ای اختراع کن که همه چیزو با رسم شکل نشون بده و پای تمام سامانه ها خودت بشین تا اشتباهی رخ نده تازه اگه خودت اشتباه توی عمرت نکنی. یکم انصاف بد نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
یه کم هم از گنده گویی هاشون کم بکنن بد نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
47
124
استعفا حداقل کاری است که می توانید بکنید جماعت باهوش بلافاصله بعد از درگیری تمامی پروزارها را لغو می کردید تا نکند حداقل آمریکای جنایتکار این اشتباه را نمی کرد چه برسد به شمای معظم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
جناب ایشون که گفت درخواست لغو پروازها را داده مقامات ذیربط که الان هفت سوراخ قایم شدن یا کاسه داغتر از آش نپذیرفتند یکم انصاف داشته باشید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
45
148
چرا به عمد دروغ گفتید ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
37
137
پس چطور اقدام به پاک کردن محل کردید؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
34
130
دو تا موشک شلیک شده 72 ساعت لازم بوده تا بررسی شود ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
37
118
باز هم دارند دروغ میگویند و داستانسرایی میکنند . جناب رئیس کل هوا و فضای کشور چرا دستور توقف کلیه پروازها را نداده بودی تا این مصیبت پیش نیاید . چرا سامانه را نزدیکی فرودگاه بین المللی مستقر کرده اید . چرا 3 روز تمام اطلاع رسانی نکردید . توجیه اینکه تماس تلفنی اختلال داشت را هیچکس نمی پذیره . سیستم هواپیما زنی مسافربری داشته ولی امکان تماس نداشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
پرواز ممنوع که به این بنده خدا ربطی نداره... یه فرمانده نظامی که نمی تونه سیستم هواپیمایی کشور رو متوقف کنه... تو این وانفسا الکی حرف نزنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
چرا ؟!؟! پروازهای مسافربری رلغونکردندکه بعنوان سپرانسانی استفاده کنند چرا متوجه نمیشویدحقیقت تلخ اینه
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
34
102
پاسخگو باش وراستگو وصدیق زنده بمان مرگ دست خداست درسته شما ها اشتباهی زدید ولی چرا اون همه محکم با خنده گفتید شایعه است؟ کسی که نداند زیر مجموعه اش چه کرده می تواند مسول وفرمانده باشد؟ ....رزمنده کوچک دوران جنگ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
28
118
صبح چهارشنبه که متوجه شدی پدافند خودمون به هواپیما زده به کدام مقام بالاتر اطلاع دادی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
دوباره خبر رو بخون و فیلم رو ببین عزیزم از روی احساسات حرف نزن. ایشون همون موقع اطلاع داده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
22
85
منظورسردار اینه که ستاد بررسی کنه که گردن بگیرن یا نه!!!
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
14
45
شما فرمودین گزارش حمله کروز به واحدهای پدافند اطلاع رسانی شده در حالیکه حمله کروز اتفاق نیافتاده است وخبری از این موضوع در سایت نیروهای مسلح وگزارشهای خبری نشنیدیم.بنظر بنده این خطا بدلیل ناتوانی اپراتور موشک در تحلیل وضعیت ونحوه عکس العمل روی داده است.این هواپیما فقط بدلیل نزدیک شدن به سایت موشکی هدف قرار گرفته است واپراتور نتوانسته هدف غیرنظامی را از هدف نظامی تشخیص دهد واین مصیبت را بوجود آورده است. این خطا مشخص می کند که کلیه پرنده ها در فضای کشور در معرض تهدید اصابت هستند که موجب نا امنی فضای کشور می شود وباید فکری به حال وضعیت پدافندی کشور شود واجازه شلیک تا تایید نظامی بودن هدف توسط مقامات ارشد وسازمان هواپیمایی کشوری به اپراتور داده نشود.این اپراتور حتی اگر با برج مراقبت فرودگاه امام ومهرآباد در تماس بود مرتکب این خطا نمی شد.
پاسخ ها
مسلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
اخطار برای این هست که سامانه و اپراتورها از وضعیت آماده باش بیرون نشن و یک اخطار حتما واقعی نیست لطفا انصاف فراموش نشه
مهدی پاکدل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
32
108
خبر داشتی و آرزوی مرگ کردی و اونقدر مسلط و بشاش در صدا و سیما گزارش حمله به پایگاه آمریکا رو میدادی؟؟؟؟؟
بابا تو دیگه کی هستی؟ 176 نفر بیگناه رو به دم تیغ دادی و حالا بجای عذرخواهی و استعفا منتظری واست تصمیم بگیرن؟؟؟؟
پاسخ ها
عابد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
نظامی باید قوی باشد.... سردار شجاعت و صراحت دارد... اطلاع داده اند و قرنطیه اطلاعاتی ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرده است...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
چیه دور برداشتی انصاف که نداری لااقل کمی تعقل کن وقتی کسی تو غرب کشور مشغول خدمته از مرکز چه خبر داره یه نفر آدم خودش رو چند جا کنه؟!!! مسولین خوابی که تو پایتخت بودن چرا خواب تشریف داشتند؟!! چرا پرواز هواپیما رو لغو نکردند
ممم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
سردار حاجی زاده مردی با خدا وشجاع وهمچنین از نخبگان نظامی کشورمون هست مراقب قضاوتاتون باشید که بعدا دچا ر عذاب وجدان نشید ندونسته قضاوت نکنید
زهره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
25
81
تجهیزاتتون هواپیمای مسافربری رو از جنگی تشخیص نمیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
86
51
بعضی ها خیلی بی انصافا زمانی که این اتفاق افتاد این اقا تو غرب 10 روز از زن و بچش دور بودکه حق ماهایی که زمان زدن پایگاه امریکایی ها خوشحال شدیم رو بگیره الانم اگر اومده جلو و عین خیلی ها نرفته قایم بشه واسه دفاع از نیروی زیر دستشه سلیمانی رو امریکا ترور کرد حاجی زاده رو خودمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
جو گرفته هر کی هرچی از دهنش درمیاد میگه... این بنده خدا اصلن تهران نبوده...بالاخره کشور قرارگاه پدافند داره که اتفاقا متعلق به ارتشه باید آقایان بیان توضیح بدن ببینیم چیکار میکردن اون لحظه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
قرارگاه پدافند ارتش هیچ ربطی با سپاه نداره ،اگه کوچکترین ایرادی به ارتش وارد بود همون روز اول یقه ارتش رو گرفته بودن ،لطفا تهمت نزن،اونم به ارتش مظلوم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
41
69
مرگ رو بیخیال بی زحمت استعفا بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
خدا حفظش کنه به کوری چشم دشمنای خارجی و داخلی
مسلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
اگه ایشون استعفا بدن تو از کشور دفاع میکنی تویی که حتی جرات نوشتن اسمت روی پیامت رو نداری؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
73
69
بازم درود به شرفت که عذرخواهی میکنی...باید ببینیم بقیه هم جرئت دارن سهم خودشونو قبول کنن تو این ماجرا
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
29
36
ببخشید میگم با عذرخواهیتون اونا زنده میشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
22
37
این چه سامانه پدافندی هست که هواپیمای مسافربری با این عظمت رو از این فاصله کم تشخیص نمیده؟مگه این سامانه ها برای تشخیص هدف نباید به یک کامپیوتر مرکزی متصل باشه؟چطور تو شرایط جنگی یه فرودگاه کنار پادگان نظامی رو تعطیل نکردین؟
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
26
47
آفرین که مسعولیت کار را پذیرفتی
هر چند خسارت سنگین و غیر قابل جبرانه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
10
40
ایشان می فرمایند که چهارشنبه صبح به مسئولین اطلاع داده اند ، از طرف دیگر مسئولین هواپیمائی کشوری و صدا و سیما که طی این چند روز مدام دروغ تحویل مردم دادند در جریان امر نبودند . آیا مسئولینی که اوسط فرماندهی هوافضا از این امر مطلع شده بودند نمی توانستند تذکری به مسئولین هواپیمائی کشوری و صدا و سیما بدهند که حداقل در این خصوص سکوت کنند ؟ این فرمایشات عذر بدرتر از گناه است
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
پدافند گفته ما یه جسم پرنده رو زدیم از قضا یک هواپیما هم اون حوالی سقوط کرده اونموقع اگه میگفت ما هواپیما رو زدیم و بعد ثابت میشد که نزدن تو باور میکردی؟ باید اول تحقیق میشد ولی رسانه شاید خیلی زود شروع به تحلیل کرده باشه
علی فدایی
|
Netherlands
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
30
59
خسته نباشید !!!!! عجب انتقامی گرفتید!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
شما هم از اون سر دنیا خسته نباشید بی انصاف سرباز ترامپ
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
تا کور شود هرآنکه نتواند دید
این اشتباه از اون انتقام جداست
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
18
46
وقتی اصلا موشک کروزی شلیک نشده از کجا گفتند موشک کروز آمده بود دوم اینکه کروز در سطح پایین پرواز میکنه که رادار نگیرش و به سادگی قابل ردیابی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
باز هم دروغ، كروز از فرودگاه امام به سمت شمال غرب ميرفته؟ از كجا شليك شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
خوب باید پرسید دیگه کی اعلام کرده کروز شلیک شده؟!! همه چی رو که نباید این بنده خدا اعلام کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
برای اینکه سطح هوشیاری حفظ بشه هر چند ساعت یک بار تذکر تهدید رو میدن که اپراتور نگیره بخوابه و بخوبی رصد کنه تو که نظامی نیستی کارشناسی نکن لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
هواپیما هم تازه بلند شده بود دیگه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
کروز در انتهای موشک آتشه.هواپیما آتش نداره کلی هم در حین تیک اف چراغ های هشدار روشن داره که با چشم غیر مسلح هم قابل دیدنه. باز هم دروغ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
چقدر همتون کارشناسید.
من نمیدونم مردم ما که توی همه امور کارشناس هستند چرا رشته ها رو تخصصی می کنند.
ماشا الله مردم ما از هوا فضا تا شکافت هسته ای متخصصن.
مسلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
7
11
هرکسی بیرون گود نشسته و میگه لِنگش کن
کاش یکم از بار مسئولیت هزاران نیرو روی شانه ی شما هم بود که اگر یکی اشتباه میکرد باید اینهمه هجمه بهتون میشد و حفظ جان میلیونها نفر ، تا میدونستید سختی و فشار کار یعنی چه و اینقدر بی انصاف نمیشدید.
حالا هم طرف عذرخواهی کرده و میگه هرچه تاوانش باشه گردن میگیرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
12
12
اون بنده خدایی که دکمه شلیک موشک رو زده نباید سرزنش کرد، در یک لحظه بین امنیت ملی و ایجاد یک فاجعه باید یکی رو انتخاب میکرد. بنظرم این اتفاق بیشتر بدشانسی بوده.
جاسم
|
Belgium
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
10
7
برای اطلاع اشتباه نظام ولایی این بوده در آن برهه پرواز ممنوع اعلام نکرده و الا آنکسی یا کسانی که دفاع هوایی را زیر نظر دارند بر روی رادار هلیکوپتر یا هواپیما و یا موشک دشمن را نمی بینند یعنی تشخیص نمیدهند بلکه نقطه روسنی در حرکت بر روی صفحه رادار و قرصت برای هدف گیری ثانیه ای و اشتباه بنا بر وظیفه ممکن که چنین شد واتفاق افتاد.
اشتباه از هواپیمایی کشوری و سپاه وارتش بوده که پرواز ممنوع اعلام نکرده اند.
نرگس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
15
18
داغ عزیزان پرپرشده در سقوط هواپیما بسیار بزرگ است. به خانواده های داغدار تسلیت می گم. ولی ظاهرا بعضی ها فراموش کردند که بالاخره ایران به نیروی نظامی نیاز داره. چرا کاری که آمریکا نتونست انجام بده که حمله به ایران بود بعضی از ایرانیا خودشون دارن انجام می دن. چرا دارین خودکشی می کنین. اگه شما نیاز به ایران قدرتمند ندارین ما نیاز داریم. اگر خدای نکرده این اتفاق موجب از بین رفتن یا کاهش قدرت نیروهای نظامی کشور یا کاهش اعتماد به نفس آن ها شود من یکی که مسببان این اتفاق رو نمی بخشم. درود بر سردار حاجی زاده. سردار عزیز ما این اتفاق رو اصلا از چشم شما نمی دونیم و برای آرامش دل شما که هر روز دارین به امنیت کشور فکر می کنین و الان در اثر این اتفاق که البته خیلی دردناکه ولی غیرعمدی هست آماج فشار روانی قرار گرفتین دعا می کنیم. سردار عزیز ازت خواهش می کنم که سرت رو بالا بگیر.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
5
11
یعنی موشک کروز شلیک شده شما اون از لحظه ای که وارد کشور شده رهگیری نکردین اومده رسیده تهران خواستین منهدمش کنین؟
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
2
6
اون اپراتوری که پای دستگاه بود احتمالا پرواز چند هواپیما را هم در رادار از اول شب تا نزدیک صبح دیده بود.سوال اینجاست که چرا یکدفعه حس کرد اینی که تو صفحه راداره موشک کروزه نه هواپیمای مسافربری!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
6
13
مرد میخواهد که اشتباه را گردن بگیرد برجام هزاران برابر از این به ملت و کشور خسارت زد اما هیچکسی حاضر نشد حتی یک عذرخواهی خشک و خالی کند ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
4
7
موشک کروزی که بال داشته و توش 176 نفر آدم بوده
درود بر سردار حاجی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
2
2
اون اپراتور به خاطر جنگ الکترونیک و هواپیماهای جاسوسی که از قطر بلند شده بودن هواپیما رو کروز دیده .
شما جای اپراتور ببینید که موشک کروز داره میاد منتظر میشین تا بیاد بخوره به شهر تهران و فرودگاه ؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
1
5
لطفا درباره سردار حاجی زاده حرف الکی نزنید هیچ وقت عزیزان نیمه خالی لیوان رو نگاه نکنید این سردار بعداز شهید سلیمانی غرور ما ایرانی ها هست من یکی ک نوکرشم ۰بعضی از اقایون حرف بی حساب میزنن اگه جراعت دارین برین یک شب داخل کشورهای دیگه بمونید بعد ببینم ارزو مرگ خودتون میکنین خدارو شکر هنوز یه موشک داخل کشور ما نیامده واقعا برا بعضی ها متاصفم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین