کد خبر: ۶۳۲۱۰
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۳

وحشت آمریکا از زیردریایی‌های یک‌نفره

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک روزنامه ایتالیایی با چاپ گزارشی مدعی شده‌است که ایران تصمیم گرفته که در صورت وقوع یک برخورد نظامی با ایالات متحده از تجربه ژاپن در جنگ جهانی دوم استفاده کند و با اعزام دریانوردان انتحاری به سوی کشتی‌های آمریکایی در خلیج فارس آنها را غرق کند.

آنگونه که روزنامه ایتالیایی Corriere della Sera در گزارش خود مدعی شده‌است که بر خلاف ژاپنی‌ها، ایران تصمیم گرفته که به جای هواپیما از زیردریایی استفاده کند.

این نشریه که حاضر به فاش ساختن منبع خبری خود نشده ادعا کرده‌است که کره شمالی با استفاده از جدید ترین فناوری صنایع دریایی ایتالیا، زیر دریایی های یک نفره فوق سریعی تولید کرده که توسط هدف قرار دادن آنها توسط کشتی‌های جنگی آمریکایی بسیار سخت است. این زیردریایی‌های کوچک که به زودی به ایران خواهند رسید می‌توانند دردسرهای زیادی برای ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس ایجاد کنند.

نویسنده این گزارش در ادامه مدعی شده‌است: «ایرانی‌ها به خوبی درک می‌کنند که با از روش های متقارن نمی‌توانند با ناوهای هواپیمابر آمریکایی مقابله کنند، لذا تصمیم گرفته‌اند قدامات غیرقابل پیش‌بینی را در اولویت قرار دهند».
وی در ادامه ابراز عقیده کرده‌است که زیردریایی‌های کوچک کره‌ای که مملو از مواد منفجره خواهند بود توسط یک نفر هدایت شده و درصورت برخورد با هر شناوری عملا آن را غرق می‌کنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین