کد خبر: ۶۳۴۷۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۳
طرح بنگاه‌های زودبازده اشتغالزا نیست

طرح بنگاه‌های زودبازده تاثیری بر اشتغال ندارد

آفتاب‌‌نیوز : صادق زاده در این ارتباط می‌گوید: در خصوص کارکرد طرح بنگاه‌های اقتصادی زودبازده آمار واقعی و مطابق با واقعیت‌های موجود نیست و اگر این تسهیلات به حكایت از تولید برای صنایع موجود تزریق شود به مراتب مفیدتر و اشتغال‌زاتر برای كشور خواهد بود.

او در ادامه با تشریح رویدادهای مهم حوزه كار و كارگری تاکید می‌کند: ما در یك كمیته كارشناسی مسایل و مشكلات و معضلات جامعه كارگری را بررسی كرده و در اختیار نمایندگان آذربایجان در مجلس جهت طرح با وزیر كار و امور اجتماعی قرار داده‌ایم و خواستار حل و فصل مشكلات مطروحه بویژه در بحث قراردادهای موقت كار در كارهای دایم و مستمر و آن هم در بدنه تولید شده‌ایم.

صادق زاده می‌گوید: قراردادهای موقت كار تا دیروز فقط در بخش خدمات و برای كارگران مشكل آفرین بود ‌اما اکنون این قراردادها علاوه بر بخش خدمات در بدنه عظیم تولیدی، ریخته گری و سایر كارهای سخت و زیان آور نیز رسوخ كرده است. امروز كارگری كه چندین سال در سخت‌ترین شرایط در محیطی ناسالم از نظر بهداشتی، حفاظتی و ایمنی كار می‌كند به دلیل اتمام قرارداد اخراج می‌شود و هیچ آینده‌ای برای خود و خانواده‌اش ندارد.

صادق زاده می‌افزاید: ما نمی‌گوییم كه هیچ گونه قرارداد موقت كار نباشد ولی در بخش خدمات، تنضیفات، پروژه‌ها و حمل و نقل اجرا شود ولی از بخش كارهای مستمر و با ماهیت دایمی برچیده شود و گرنه كارگران از این هم بدبخت‌تر خواهند شد. به همین دلیل ضروری است از سوی وزیر كار از به كارگیری نیروی انسانی ازطریق شركت‌های پیمانكاری در تولید و كارهای مستمر و دایمی جلوگیری شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین