کد خبر: ۶۳۵۶۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۴
همزمان با تقویت تسلیحاتی اعراب

روسیه: به ایران «سوخو» نمی‌فروشیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همزمان با تصمیم ایالات متحده مبنی بر عقد قرار دادهای چند ده میلیارددلاری برای فروش تسلیحات پیشرفته نظامی به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و خاورمیانه، معاون مرکز دولتی تحلیل‌های استراتژیک روسیه اخبار مندرج در رسانه‌های غربی مبنی فروش250 فروند جنگنده روسی «سوخوی-30» به ایران را تکذیب کرده‌است. وی هدف از انتشار این خبر را وارد ساختن فشار روانی به کشورهای عربی برای خریدهای تسلیحاتی بیشترعنوان کرده‌است. 

این در حالی است که مقامات آمريکایی پیش از این اعلام کرده بودند دولت بوش معاملات تسليحاتی عمده‌ای شامل فروش گسترده تسلیحات به عربستان سعودی و ديگر کشورهای حوزه خليج فارس تدارک دیده است. به گفته این منابع مقابله با نفوذ رو به افزايش ايران در منطقه يکی از هدفهای اصلی این معاملات است. 

معامله بزرگ علیه ایران [اینجا]

به گزارش خبرگزاری روسی ریانوستی در پی انتشار این خبر «کنستانتین ماکینکو» با تکذیب خبر فروش جنگده‌های روسی به ایران گفت: «این رقم کاملاً تخیلی است، با یک میلیارد دلار بیش از 20 هواپیمای سوخو نمی‌توان خرید». 

مانینکو در ادامه افزود: اگر صحبت درباره قرارداد خرید هواپیما باشد معمولا بیشتر از 24 هواپیما را شامل نخواهد زیرا بعید است که ایران بتواند مبلغ لازم برای خرید 200 هواپیما را تامین کند. علاوه براین به گفته وی، روسیه توان تولید این تعداد هواپیما را ندارد و ظرفیت تولید مجتمع هواپیماسازی ایرکوتسک که به تولید این نوع هواپیما می پردازد تا سال 2014 تکمیل پرشده‌است. 

این کارشناس روس در ادامه ابراز عقیده نمود که درج این خبر یک پروژه مشترک «آنگلو اسرائیلی» است تا کشورهای عربی را برای عقد قرادادهای تسلیحاتی با آمریکا تحت فشار روانی بیشتری قرار دهد.

گفتنی است رسانه های آمریکایی و اسرائیلی روز یکشنبه  مدعی شده‌بودند که ایران خرید 250 فرونده جنگنده روسی سوخوی-30 به ارزش یک میلیارد دلار را در دستور کار قرار داده‌است، اقدامی که از سوی این رسانه‌ها پاسخ ایران به قرادادهای تسلیحاتی سنگین ایالات متحده با رژیم صهیونیستی و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس قلمداد شده‌بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۴
1
3
من شک ندارم که اینها یاوه گفته و پنهانکاری سیاسی می نمایند. ایران سربلند ما این جنگنده را خواهد خرید ( شاید هم تا کنون شماری دارد ) و به کوری چشم این تازیان بی همه چیز ... ، همواره آماده رویارویی با دشمنان ایران و دشمنان سوگند خورده سرزمین پارسیمان هستیم . پاینده باد ایران .
ناشناس
|
Germany
|
۰۳:۵۶ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۴
1
0
nadah_and kodeman miesasiem.alaky
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
0
2
جاويدان ايران
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین