کد خبر: ۶۳۷۲۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۲

بوش به غنی سازی حساسیت دارد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که رئیس‌جمهور آمریکا در اتهامی غیردقیق و بی‌پایه گفته‌است که ایران «علنا» در پی دستیابی به تسلیحات هسته‌ای است مقامات کاخ سفید می‌گویند منظور وی صرفا ابراز نگرانی درخصوص ادامه سرپیچی ایران از اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل درباره موضوع حساس «غنی‌سازی» اورانیوم بوده‌است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،«گوردون جاندرو» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه در پاسخ به این پرسش که آیا پرزیدنت بوش در خصوص اتهام خود علیه ایران شواهد مشخصی در دست دارد یا خیر گفت: «آنها (ایران) برنامه هسته‌ای خود را برای مدت‌زمانی بیش از یک‌دهه از همه پنهان کرده‌بودند. دولت ایران پیشنهادهای جامعه جهانی برای دریافت تضمین شده سوخت هسته‌ای در کنار مشوق‌های اقتصادی را نادیده گرفته و همچنان به دست‌انداختن بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای ادامه می دهد». 

وی مدعی شد: «متاسفانه اهداف واقعی آنها کاملا روشن به‌نظر می‌رسد».

یک مقام رسمی کاخ سفید نیز دلیل مطرح کردن ادعای «خواست علنی ایران» برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای از سوی بوش را صرفا اصرار ایران بر ادامه برنامه غنی‌سازی اورانیوم و گزارش‌های نگران‌کننده IAEA عنوان کرد.

جورج بوش رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در جریان کنفرانس خبری مشترک با حامدکرزای رئیس‌جمهور افغانستان گفته‌بود: «این به عهده‌ ایران است که به جامعه جهانی ثابت کند که یک نیروی بی‌ثبات‌کننده‌ نیست. این همان دولتی است که تمایل خود برای دستیابی به تسلیحات اتمی را علنی ساخته‌است». 

این اتهام در حالی مطرح می‌شود که کشورمان ماه گذشته با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای بر سر تعیین مکانیزم پاسخگویی به پرسش‌های آن نهاد از گذشته برنامه هسته‌ای کشورمان به توافق رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین