کد خبر: ۶۳۷۲۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۱

الهام: بی‌نظمی در بازار از گران فروشی بدتر است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر دادگستری با بیان این‌كه گران‌فروشی پدیده‌ مجرمانه‌ای است و تعزیرات حكومتی باید با این مقوله برخورد كند، گفت: بعضی كالاها مانند سوخت ناچار نیاز به سهمیه‌بندی دارد و ضرورت غیرقابل تردیدی در این باره است. امروز قاچاق فرآورده‌های سوختی از آسیب‌های جدی است. در سایر فرآورده‌های نفتی خصوصا گازوییل ما شاهد قاچاق بی‌رویه هستیم و اگر با آن برخورد نشود اضراری بالقوه بر جامعه دارد.

غلام‌حسین الهام در مراسم تودیع باقری هنجنی و معارفه‌ی ناصری به عنوان رییس جدید سازمان تعزیرات حكومتی گفت: اگر بخواهیم مصرف را متعادل كنیم باید جلوی سودجویی قاچاقچیان را بگیریم یعنی با برخورد با قاچاق از منابع ملی مردم به ویژه اقشار ضعیف دفاع كنیم تا شاهد تحمیل تورم سنگین بر آنان نباشیم.

الهام با تاكید بر این‌كه انتظار مردم بر سر جای خود است گفت: ما تعیین‌ قیمت نمی‌كنیم؛ مردم انتظار انضباط در بازار را دارند و این‌كه قیمت‌های متعارض را شاهد باشند و مرجعی برای مراجعه نباشد نارضایتی ایجاد می‌كند و عارضه‌ جدی آن این است كه مردم احساس می‌كنند نظمی وجود ندارد و آن از نفس گران‌فروشی بدتر است.


وی با بیان این‌كه قاچاق بعضی از مواد سلامت كل مردم را به خطر می‌اندازد، تصریح كرد: امروز قاچاق دارو بحثی است كه سلامت جسمانی مردم را به مخاطره می‌اندازد و ما نمی‌توانیم در این حوزه اغماض كنیم در این موارد جامعه انتظار برخورد دارد.

الهام تأكید كرد: امروز تعزیرات حكومتی با دو بازو وزارت بازرگانی و وزارت دادگستری این مسوولیت را بر عهده دارد و این دو بازو باید با هم دقیق و متعادل كار كنند تا نتیجه حاصل شود و هر سیاست اقتصادی كه در هر بخش داشته باشیم به اقتضای خود، نظارت را می‌طلبد.

وزیر دادگستری افزود: فساد درونی در هر دستگاه به ویژه در دستگاه قضایی غیرقابل تحمل است و اگر آلودگی باشد باید با سرعت و قاطعیت با آن برخورد شود. نظارت درونی از سیستم از مأموریت‌های مستمر ما بوده و خواهد بود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین