کد خبر: ۶۴۲۰۶
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۴

مقابله با جنگ‌طلبی فاکس‌نیوز علیه ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک نماینده مستقل سنای آمریکا به همراه یک کارگردان سرشناس فیلم‌های مستند سیاسی در این کشور از روز چهارشنبه کلیپ مشترکی را به شبکه‌های تلویزیونی و سایت‌های اینترنتی ارائه نمودند که در آن شبکه خبری «فاکس‌نیوز» به سبب انتشار اخبار و گزارش‌های غیر واقعی و یا بزرگنمایی‌شده علیه ایران به شدت مورد نکوهش قرار گرفته‌است.

به گزارش آسوشیتدپرس، سناتور بارنی ساندرز نماینده مردم ورامونت و رابرت گرین‌والد مستند‌ساز آمریکایی در این ویدئوکلیپ سه‌دقیقه‌ای با پخش گوشه‌هایی از تصاویر پخش‌شده از فاکس‌نیوز در آستانه آغاز جنگ عراق در سال 2003 و مقایسه آن با تبلیغات ضدایرانی اخیر این شبکه از صاحبان تلویزیون‌های آمریکایی می‌خواهند «در دامی که فاکس نیوز برای آغاز جنگی دیگر پهن کرده نیافتند».

سناتور ساندرز در این تیزر تلویزیونی از رسانه‌های آمریکایی می‌خواهد که به منظور شفاف نمودن سیاست واقعی دولت آمریکا در قبال ایران، کاخ سفید و وزارت خارجه را به‌طور بی‌امان در معرض پاسخگویی قرار دهند و از شهروندان آمریکایی نیز می‌خواهد که رسانه‌ها را برای انجام این کار تحت فشار گذارند.

ویدئوکلیپ تهیه‌شده توسط آقای گرین‌والد با پخش صحنه‌هایی از موضع‌گیری‌های تند جو لیبرمن نماینده کانتیکات در سنا، جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و جو اوریلی برنامه‌ساز سرشناس فاکس‌نیوز علیه ایران، به یاد می‌آورد که در زمان جنگ عراق بسیاری از شبکه‌های خبری امریکا همچون CNN نیز تحت تاثیر چنین تبلیغاتی قرار گرفتند.

در جریان یک کنفرانس خبری مشترک سناتور ساندرز هدف از مشارکت در ساخت این کلیپ را جلوگیری از سقوط رسانه‌های آمریکایی در دام فاکس نیوز عنوان نمود و ابراز عقیده کرد که فاکس نیوز به «ماشین تبلیغاتی» حزب جمهوریخواه و نومحافظه‌کاران نزدیک به کاخ سفید تبدیل شده‌است. آقای گرین‌والد نیز گفت که تلویزیون عمده‌ترین و سریع‌ترین راه دستیابی مردم به اخبار است و باید تلویزیون‌های آمریکایی را «پیش از آنکه خیلی دیر شده‌باشد» متوجه وظایف‌شان ساخت.
پخش این کلیپ که «نامه سرگشاده» نام دارد از چهارشنبه شب در شبکه‌های تلویزیونی معتبر آمریکا همچون ABC ،NBC ،CBS و CNN آغاز شده و در پایگاه اینترنتی FoxAttacks.com نیز قابل مشاهده است.

گفتنی است بارنی ساندرز که نماینده مردم ورامونت در سنای آمریکاست بهمن‌ماه گذاشته پیش‌نویس قانونی را ارائه کرد که در صورت تصویب، صدور فرمان هرگونه عملیات نظامی علیه ایران منوط به کسب مجوز کنگره می‌شد. رابرت گرین‌والد نیز سازنده برخی از مهم‌ترین فیلم‌های سیاسی مستند سال‌های اخیر آمریکا مانند «جنگ مرداک علیه روزنامه‌نگاری» و «وال‌مارت: هزینه گزاف ارزان خریدن» از آن جمله‌است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین