کد خبر: ۶۵۶۴۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۳
وزیر کشور خبر داد:

جدایی معاونت های های سیاسی و امنیتی در استان‌های بزرگ مرزی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب ـ‌ پورمحمدی خبر داد: دراستان‌های مرزی یا بزرگ كه مسایل امنیتی قابل توجهی دارند، معاونت سیاسی و امنیتی از هم جدا می‌شوند و هركدام تبدیل به یك معاونت‌خانه می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی وزیر كشور در حاشیه‌ی همایش آتش‌نشان‌ها و مسوولان ستاد حوادث غیرمترقبه‌ی كشور، درگفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی چارت جدیدی كه وزارت كشور برای استانداری‌ها در نظر گرفته و این‌كه گفته می‌شود بر اساس این چارت جدید در برخی از استان‌ها معاونت سیاسی از معاونت امنیتی جدا می‌شود، گفت: برای استان‌هایی كه بزرگ هستند و یا در مرز قرار گرفته‌اند و مسایل امنیتی قابل توجهی دارند این مساله را پیش‌بینی كرده‌ایم و مورد تصویب قرار گرفته است كه معاونت سیاسی از معاونت امنیتی جدا شود.

وی ادامه داد: درحقیقت یك معاونت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و یك معاونت امنیتی و انتظامی در این استان‌ها در نظر گرفته‌ایم و در حال حاضر تعداد استان‌هایی كه برای این موضوع در نظر گرفته شده است هفت یا هشت استان است و این تعداد استان‌ها مشمول این طرح جدید می‌شوند. استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، خوزستان، تهران و این‌گونه استان‌ها. در این استان‌ها كه بزرگ هستند یا در مرز قرار گرفته‌اند، این دو واحد تشكیلاتی معاونت سیاسی و امنیتی از هم جدا می‌شوند و هركدام تبدیل به یك معاونت‌خانه می‌شوند.

وی افزود: طرح كلی این امر تصویب شده است و با توجه به این‌كه زیرگروه هریك از این معاونت‌ها چند اداره كل و دفتر است، باید درباره‌ی آنها نیز تصمیم‌گیری‌های لازم صورت گیرد و درباره‌ی این واحدهای زیرمجموعه، طراحی‌های لازم صورت بگیرد و ابلاغ شود. ولی همان‌طور كه گفتم، اصل طرح تصویب شده است.

وزیركشور هم‌چنین با بیان این‌كه این چارت جدیدی كه ما برای استانداری‌ها در نظر گرفته‌ایم، چارت مفصلی است، در توضیح بیشتر این چارت جدید در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: در این چارت جدید، یك ستاد امداد و نجات و مدیریت حوادث را نیز برای استان‌ها در نظر گرفته‌ایم كه در استان‌هایی كه كوچك هستند و حوادث كمتر در آنها رخ می‌دهد، این ستاد در حد یك سازمان كوچك است و در استان‌های بزرگ و هم‌چنین استان‌هایی كه ممكن است حوادث بیشتری در آنها رخ دهد و یا به عبارت دیگر بلاخیرترند، یك اداره كل در نظر گرفته‌ایم.

پورمحمدی هم‌چنین درباره‌ی آخرین رایزنی‌های وزارت كشور و شورای نگهبان درباره‌ی شمارش رایانه‌ای آرا گفت: خوشبختانه جلسات خوبی را داشته‌ایم و در حال پیشرفت هستیم. رایزنی‌های خوبی صورت گرفته و قرار است گفت‌وگوی بیشتری نیز صورت بگیرد. قرار شده ما گزارشی را تهیه كنیم و به آنها ارایه دهیم كه این گزارش در حال آماده شدن است و ما برای آنها ارسال خواهیم كرد.

وی با بیان این‌كه این كار، كار سنگینی است، گفت: ما باید برای روش نظارت بر انتخابات، با شورای نگهبان به تفاهم برسیم. ما نرم‌افزاری تهیه كرده‌ایم تا به آنها تقدیم ‌كنیم كه آنها نیز آن نرم‌افزار را مورد بررسی قرار دهند و كارشناسانشان از ما یك ماه وقت خواسته‌اند كه این را مورد بررسی قرار داده و نتیجه را بگویند.

وی گفت: رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای ما ادامه دارد تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

وی در پاسخ به این سوال كه گفته می‌شود استانداری تهران قرار است در سطح معاونت ریاست جمهوری ارتقا پیدا كند، گفت: این سوژه‌های خبری برای شماهاست. از این حرف‌ها زیاد زده می‌شود. در مورد تهران طرح‌های زیادی پیشنهاد شده و بعضا در وزارت كشور مطرح است كه ما چگونه مدیریت استان تهران را سازماندهی كنیم تا این استان 14 میلیونی به خوبی اداره شود. برخی تجزیه‌ی استان تهران را مطرح كرده‌اند، برخی منطقه‌بندی، برخی طرح جدا كردن شهر تهران را به عنوان یك منطقه‌ی ویژه به عنوان پایتخت پیشنهاد داده‌اند. برخی نیز پیشنهاد كرده‌اند كه یك رده معاونت در وزارت كشور ایجاد شود و معاون وزیر كشور استاندار تهران شود. برخی گفته‌اند معاون رییس‌جمهور، استاندار تهران شود و استانداری تهران به سطح معاونت ریاست جمهوری ارتقا پیدا كند و برخی نیز گفته‌اند استانداری تهران و شهرداری تهران با هم ادغام شوند.

پورمحمدی گفت: از این بحث‌ها مطرح است ولی گویی برخی از آنها به مذاق شما بیشتر خوش می‌آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین