کد خبر: ۶۵۸۳۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۵
پاسخ فراکسیون اقلیت به اظهارات بادامچیان

شهبازخانی: اصولگرایان اگر طرح جدیدی دارند، بگویند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بیژن شهبازخانی عضو فراکسیون اقلیت مجلس هفتم در واکنش به اظهارات اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه مبنی بر این که «اقلیتی که خودش را اصلاح‌طلب و یا تتمه دوم خردادی‌ها می‌داند در مجلس هفتم دچار مشکلات فراوان شدند،‌این جریان به مجموعه‌ای کاملا ناموفق تبدیل شدند و در حد منفی نگر باقی ماند و نتوانست کار عمده‌ای در مجلس هفتم در حد همان اقلیتی که بودند، انجام دهند»،‌گفت: این که گفته شود اقلیت مجلس هفتم مجموعه‌ای کاملا ناموفق بوده، دور از انصاف و واقعیت است، آقای بادامچیان لطف کنند توفیقات مجلس هفتم را که اکثریت مطلق آن با اصولگرایان بوده را به مردم بگویند.

نماینده ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب افزود: آقای بادامچیان بگویند سرانجام طرح تثبیت قیمت‌ها که مهم‌ترین طرح مجلس هفتم بود چه شد؟
وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد گروه‌هایی از اصولگرایان دچار توهم خود بزرگ‌بینی و خودشیفتگی شده‌اند و ارتباط‌شان با آحاد مردم قطع شده است.

شهبازخانی ادامه داد: فراکسیون اقلیت در چارچوب قانون موثر بوده است. در تصویب طرح‌ها و لوایح، رای اعتماد به وزرا، رای نیاوردن وزرای ناکارآمد و عدم رای به متمم‌های دولت که می‌تواند تورم‌زا باشد بسیار موثر بوده است.

وی ادامه داد: اگر تلاش اقلیت نبود امروزه وضعیت تورم، آشفتگی نظام پولی و مالی صد در صد از وضعیت کنونی بیشتر بود.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس هفتم خاطرنشان کرد: برخی ملاحظات فراکسیون اقلیت به دلیل توصیه‌های مقام معظم رهبری بود که فرمودند به دولت اجازه فعالیت بدهید و پس از یکسال عملکرد دولت نقد شود.

شهبازخانی در پاسخ به بخش دیگری از سخنان بادامچیان که گفته «عملکرد ناموفق مجلس ششم زمینه‌ای برای موفقیت اصلاح‌طلبان در مجلس هفتم ایجاد نکرد»، گفت: قطعا مجلس ششم هم باید نقد شود اما در مجلس ششم زمینه برای سرمایه‌گذاری خارجی و سرمایه‌گذاری داخلی فراهم شد و توجه به اقتصاد و معیشت مردم به گونه‌ای بود که طرح‌های بزرگی مانند سد کارون و کرخه، طرح‌های بزرگ پتروشیمی، فازهای مختلف عسلویه انجام شد.


وی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای است که اگر دولت بتواند، طرح‌های نیمه کاره دولت آقای خاتمی را تکمیل کند و اگر اصولگرایان طرح جدیدی را شروع کرده‌اند،‌بگویند.

نماینده ملایر افزود: مداخله‌های غیر کارشناسی در عرصه اقتصاد، نظام پولی و مالی در مجلس هفتم به گونه‌ای بوده که آثارش در عدم امنیت اقتصادی، وضعیت اسفبار بورس و تورم بر کسی پوشیده نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وضعیت اسفبار بورس علیرغم همه شعارهای خصوصی‌سازی به گونه‌ای است که وقتی سهام شرکت‌های صدر جدول مانند چادرملو و مس که از بهترین شرکت‌های داخلی بودند واگذار شد بیشترین سهام آنها را شرکت‌های دولتی خریدند که این موضوع نشان از آن دارد که میل به سرمایه‌گذاری توسط مردم و بخش خصوصی وجود ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین