کد خبر: ۶۶۶۴۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۱

رایس: آمریکا در مسیر جنگ با ایران نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزير امور خارجه آمريکا گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره اینکه کاخ سفید خود را برای جنگ آماده می‌کند را تکذیب کرد و با تاکید بر علاقمندی آمریکا به دنبال نمودن یک مسیر دیپلماتیک سخنان مسالمت جویانه‌ای را در خصوص پرونده هسته‌ای ایران عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاندوليزا رايس در گفتگویی که روز دوشنبه از شبکه تلویزیونی ABC آمریکا پخش شد گفت: «به باور من مصوبه سنای آمريکا عليه سپاه پاسداران (انقلاب اسلامی) به معنی ارائه مجوز به جرج بوش برای حمله به ايران نيست». وی افزود: «در این مصوبه خاص هيچ پيشنهاد ديگری به جز آنچه که مطرح شده وجود ندارد و آقای رييس جمهور هم به طور صريح روشن کرده که در مسير ديپلماسی قرار دارد».

رایس با تاکید بر اینکه «پرزیدنت بوش به دنبال راه حل ديپلماتيک در قبال ايران است و نه راه انداختن جنگ» گفت: «اگر ايران غنی سازی اورانيوم را متوقف کند، من آماده‌ام که با همتای ايرانی خود در هر مکانی و هر زمانی ديدار کنم». 

وی در ادامه گفت: «سوال اين نيست که چرا ما نمی‌خواهيم با ايران مذاکره کنيم، سوال اين است که چرا تهران حاضر نيست با ما گفت و گو کند».

سنای آمريکا در اواخر سپتامبر مصوبه ای را به تصویب رساند که بر اساس آن از دولت آمریکا خواسته شده بود تا نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در ليست گروه‌های تروريستی قرار دهد. اگر چه اين مصوبه  مورد حمايت اکثريت سنا قرار گرفت اما برخی از سناتورهای دموکرات نگران آن هستند که مقامات کاخ سفید تصويب اين قطعنامه را به معنای مجوز حمله به ايران تفسير کنند.

سناتور هيلاری کلينتون، کانديدای انتخابات آینده رياست جمهوری آمريکا يکی از افرادی بود که به شدت از تصويب اين قطعنامه حمايت کرد، در حالی که ديگر رقبای دموکرات او در مخالفت با اين اقدام اعلام کردند که این مصوبه می‌تواند دست جرج بوش برای حمله نظامی به ايران را باز کند.
هيلاری کلينتون بعدا دليل حمايت خود از این مصوبه را تمايلش به راه‌حل‌های ديپلماتيک مطرح کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین