کد خبر: ۶۶۷۳۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۸

نشان بهترین منتقد دولت بر سینه شریعتمداری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد امروز در مراسم اختتامیه نمایشگاه مطبوعات، با اعطای جایزه بهترین و منصف‌ترین منتقد دولت به حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان و کاظم انبارلویی، سردبیر روزنامه رسالت، بار دیگر همگان را شگفت‌زده کرد. اعطای این جایزه به شریعتمداری و انبارلویی در حالی صورت می‌گیرد که روزنامه های کیهان و رسالت در دو سال گذشته از سرسخت‌ترین حامیان دولت و شخص رئیس جمهوری بوده‌اند.

محمود احمدی نژاد حدود دو ماه قبل با انتقاد از روش دولتهای گذشته در برخورد با انتقادات گفته بود: «یادمان نرفته است كه در دوره‌های قبل كوچكترین انتقاد از دولت در روزنامه‌های مختلف با عنوان «توطئه و كودتا» تیتر می‌شد و گروهی بودند كه اجازه نمی‌دادند كوچكترین انتقادی از مجموعه دولت صورت گیرد». 

او در ادامه اضافه کرده‌بود: « اما دولت نهم همیشه از انتقادات استقبال كرده و بناست دولت در آینده نزدیك در مراسمی منتقدان خود را مورد تشویق قرار دهد ... فضای كشور فضای صمیمانه است كه همه آزادانه حرف‌های خود را می‌زنند».

اما امروز و با اعطای این جایزه به دوتن از سرسخت‌ترین حامیان دولت مشخص شده که منظور احمدی‌نژاد از انتقاد دقیقاً چه چیزی بوده‌است.

در همین زمینه حسین صفارهرندی،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توضیحی با بیان این‌كه «این بخش از جشنواره در میانه راه اضافه شد» افزود: «در حالی كه هیات داوران كار خود را كرده بود، آقای رییس‌جمهور تصمیم گرفت كه از تعدادی از منتقدان خود نیز با اهدای جوایزی تقدیر و تشكر كند».

وی گفت: «در این ارتباط تیم رییس‌جمهور و هم‌چنین هیات داوران به برررسی مقاله‌های منتقد پرداختند و در پی آن هشت نفر به این ترتیب انتخاب شدند:

1- حسین شریعتمداری مدیر مسوول روزنامه‌ كیهان

2- محمدكاظم انبارلویی سردبیر روزنامه رسالت

3-محمدعلی وكیلی مدیر مسوول روزنامه ابتكار

4- مهدی بنی‌اسدی از روزنامه همبستگی

5- محمود مهاجری از روزنامه اقتصاد پویا

6- مریم سلیمی از خبرگزاری فارس

7- سمیرا فرخ‌منش از روزنامه توسعه

8- یكی از خبرنگاران روزنامه دنیای اقتصاد.

مسئولان برگزاری این جشنواره می‌گویند که مقاله‌های این هشت نفر كه از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها انتخاب شده، مقالاتی پربار، منتقدانه و منصفانه بوده و مقالات بر اساس منتقدانه بودن با رعایت جنبه‌ انصاف آن انتخاب شده است!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۶
0
1
خوشحالم كه آقاي احمدي نژاد به وعدشون عمل كردن . من مقاله هاي آقايان شريعتمداري و انبار لويي و همچنين مقاله خبرنگار روزنامه دنياي اقتصاد رو خونده بودم و بايد گفت واقعا و منصفانه به نقد پرداختند مخصوصا روزنامه دنياي اقتصاد كه من فقط يكي از نقدهاش رو خوندم . ضمنا دوستان در صورت تمايل سري هم وبلاگ استناد دات بلاگفا بزنند . خوشحال ميشيم نظراتتون رو ببينيم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین