کد خبر: ۶۷۶۶۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۸۶ - ۲۰:۱۱

آلودگی حرارتی عامل تخریب مرجان‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- معاون محیط زیست وزارت نفت اعلام کرد: «پدیده سفید شدن مرجان‌ها در خلیج فارس از تبعات آلودگی حرارتی در این منطقه است».

به گزارش خبرنگار آفتاب، صبح امروز و در جریان «سمینار محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان»، «دکتر اردلانی» گفت: «یکی از آلودگی‌های عمده منطقه که معمولا مورد بی‌توجهی قرار گرفته و از آن غفلت می‌شود آلودگی حرارتی است».

اردلانی با بیان این نکته که «دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن یکی از مهمترن عوامل آلودگی حرارتی هستند» توضیح داد: «یکی از تاثیرات آلودگی حرارتی پدیده مرگ و یا بی‌رنگ شدن مرجان‌ها است. بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شد در منطقه خارک که میانگین دمای آن دو تا سه درجه کمتر از دیگر مناطق خلیج فارس است پدیده سفید شدن مرجان‌ها رخ نداده است».

در این جلسه، هماهنگ‌كننده سازمان حفاظت از محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان (راپمی) نیز به پدیده گرم شدن آب دریا در منطقه اشاره كرد و گفت: «متاسفانه دمای آب در شهریور ماه امسال در منطقه به 37 درجه سانتی گراد بالای صفر رسید كه این امر موجب مرگ تعداد زیادی از مرجان‌های ایران شد».

«دکتر محمدی» تصریح کرد: «احیای دهشتناك اراضی، خشك كردن سواحل، ایجاد فرودگاه‌ها، ورود گونه‌های مهاجم از طریق آب توازن كشتی‌ها و استحصال روزانه میلیون‌ها تن شن از دریا موجب بروز معضلات زیست محیطی فراوان در این منطقه شده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین