کد خبر: ۶۷۸۳۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۲
ناخشنودی چنی از گزارش هسته‌ای آمریکایی

تصویب قطعنامه سوم سخت‌تر شده

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب ـ معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفته‌است که انتشار گزارش ارزیابی اطلاعات ملی آمریکا می‌تواند به تلاش‌های دیپلماتیک این کشور برای افزایش فشارهای بین‌المللی علیه ایران ضربه بزند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه دیک چنی روز چهارشنبه در گفتگو با یک وب‌سایت خبری اظهار داشت: «سیاست ایجاد یک ائتلاف سیاسی علیه ایران از همان ابتدا نیز آسان نبود، ولی ما نمی‌خواهیم فقط سیاست‌های آسان را در پیش بگیریم».

چنی در ادامه گفت: «من فکر می‌کنم این بسیار مهم است که رئیس‌جمهور (بوش) به روشنی اعلام کرده که ایالات متحده مسیر قبلی خود را ادامه می دهد. سیاست ما برای متقاعد ساختن ایران به توقف غنی‌سازی اورانیوم از روش‌های دیپلماتیک به هیچ‌وجه تغییر نکرده‌است».

معاون رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: «هیچ عبارتی در گزارش ارزیابی اطلاعات ملی وجود ندارد که بگوید ما باید نگرانی خود از ادامه فعالیت‌های غنی‌سازی (اورانیوم) در ایران را پایان‌یافته تلقی کنیم».

چنی در ادامه مدعی شد: «ما نیازی به پنهان‌کاری نداریم و دلیل انتشار این گزارش نیز همین است». وی همچنین با دفاع از محتوای کارشناسی این گزارش گفت که هیچ تردیدی درباره صحت نتیجه گیری‌های این گزارش برای کاخ سفید وجود ندارد.

آمریکا و متحدان اروپایی‌اش در شرایطی تلاش برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را ادامه می‌دهند که به نظر می‌رسد پس انتشار گزارش روز دوشنبه «ارزیابی اطلاعات ملی آمریکا» درباره برنامه هسته‌ای ایران موضع چین و روسیه در مخالفت با وضع قطعنامه‌ای دیگر علیه کشورمان تقویت شده باشد. دیک چنی نخستین مقام رسمی دولت آمریکا است که صراحتا به تاثیر منفی انتشار این گزارش بر تلاش‌های واشنگتن برای وضع قطعنامه سوم علیه کشورمان اشاره می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین